اقتصاد یونان همچنان در حال دست و پا زدن است

بحث «گرگزیت» یا خروج یونان از اتحادیه اروپا دوباره داغ شد

بحث «گرگزیت» یا خروج یونان از اتحادیه اروپا دوباره داغ شد

هلنا اسمیت/گزارشگر

وزیر امور دارایی اروپایی این هفته بار دیگر به مسئله یونان و اقتصاد آن خواهد پرداخت، این در حالی است که بحران بدهی یونان همراه با بحران مهاجرت، به اوج خود رسیده است.

وزرای دارایی حوزه یورو روز دوشنبه (امروز) دور هم جمع خواهند شد تا در مورد بهبود اقتصاد یونان که مدت‌هاست به تأخیر افتاده، صحبت کنند.

صندوق بین‌المللی پول نیز این کشور را تحت فشار قرار داده است. اروپا نیز از صندوق بین‌المللی پول می‌خواهد که همچنان موقعیت خود را در این برنامه حفظ کند. به این ترتیب در این شرایط دوباره بحث خروج یونان از اتحادیه اروپا به میان آمده است

رهبران هنوز در مورد ریاضت‌های اقتصادی که آتنی‌ها باید تحمل کنند با یکدیگر کلنجار می‌روند. آن‌ها سعی دارند بخش بانکی یونان را احیا کنند و اعتماد بیشتری به مصرف‌کننده ببخشند.

وزیر پیشین امورد دارایی به گاردین گفته است: «به نظر من شرایط در حال حاضر بسیار خطرناک است و ممکن است در تابستان به اوج خود برسد.»

او معتقد است که اراده سیاسی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سومین کمک مالی به آتن در سوم آگوست انجام خواهد شد و از نظر او در این شراط اصلاح ساختار اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ملاقاتی که روز دوشنبه بین رهبران صورت می‌گیرد در مقطع زمانی بسیار حساسی انجام می‌شود. نرخ بیکاری در یونان در حال حاضر در بالاترین سطح خود قرار دارد و در اروپا از همه بیشتر است.

در این بین نباید فراموش کرد که هجوم مهاجران به خاک این کشور نیز بحران‌هایی را با خود به همراه آورده است. اکنون همه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی منتظر گذر زمان هستند تا مطمئن شوند که همه چیز درست خواهد شد.

البته در یونان در حالی‌که به گذر زمان نیاز دارد به سرعت عمل مقامات خود نیز نیاز دارد چرا که اقتصاد این کشور باید هر چه سریع‌تر به لحاظ ساختاری اصلاح بشود.

صندوق بین‌المللی پول نیز این کشور را تحت فشار قرار داده است. اروپا نیز از صندوق بین‌المللی پول می‌خواهد که همچنان موقعیت خود را در این برنامه حفظ کند. به این ترتیب در این شرایط دوباره بحث خروج یونان از اتحادیه اروپا به میان آمده است.

منبع: گاردین

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا