استاندار مازندران:

صادرات متناسب با نیازهای روسیه گسترش یابد

صادرات متناسب با نیازهای روسیه گسترش یابد

ساری - استاندار مازندران با تأکید بر اینکه تولیدات ما باید صادرات محور باشد تصریح کرد: ما باید صادرات را متناسب با نیاز روسیه گسترش دهیم.

ربیع فلاح جلودار ظهر دوشنبه در جلسه گسترش صادرات غیرنفتی که در سالن اجتماعات بانک ملی مازندران برگزار شد، مهم‌ترین موضوع استان را صادرات و واردات در کشورهای همسایه برشمرد و بابیان این‌که مازندران به دنبال همکاری مشترک درزمینهٔ‌های مختلف سیاسی اقتصادی با کشورهای همسایه بوده است افزود: زیرساخت‌های استان درزمینهٔ حمل‌ونقل کالا ۶۰ درصد ا فزایش داشته است.

فلاح بابیان این‌که بندرامیراباد قابلیت صادرات هفت میلیون تن کالا را دارد گفت: سواپ نفت، انتقال ارز، اعتبارات و دغدغه‌هایی بوده که مرتب در حال انجام است.

استاندار مازندران با تاکید بر اجرای طرح های کوتاه مدت افزود: با مراوداتی با کشورهای همسایه درزمینهٔ آبزیان و قرنطینه اسناد امضاشده است و باید در ارتباط با تولیدات گوشت مرغ و صادرات نیز تفاهمی انجام شود.

وی بابیان این‌که مشکلی برای صادرات نداریم افزود: زیرساخت‌های استان در ارتباط با پرورش ماهیان در قفس و آبزیان بسیار مناسب بوِده و در ارتباط با صادرات گل و گیاه، ماشین‌های موردنیاز برای صادرات فراهم‌شده است.

مقام عالی دولت در استان مازندران خاطرنشان کرد: در ارتباط با کشتی‌هایی کانتینر دار زیرساخت‌های لازم را دارا هستیم و بخش خصوصی باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که در ستاد رفع موانع تولید مازندران رتبه اول را دارا هستیم و بیشترین جلسات و مذاکرات را داشته‌ایم، تأکید کرد: درجاهایی مشکلات ساختاری داریم و باید رفع شود.

استاندار مازندران به برقی کردن خطوط ریلی شمال اشاره و اضافه کرد: در بخش راه‌آهن قرارداد برقی کردن راه‌آهن شمال با بخش خصوصی و روسی بااعتبار بالغ‌بر پنج میلیارد دلار قرارداد بسته‌شده است.

وی مازندران را ازنظر گردشگری جزو استان‌های اول کشور دانست و افزود: استان فاقد هتل‌های پنج ستاره است و باید بخش خصوصی انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا