امروز صورت گرفت؛

فروش یک ثانیه ای 1500 میلیارد ریال اوراق سلف فولادی در بورس کالا

فروش یک ثانیه ای 1500 میلیارد ریال اوراق سلف فولادی در بورس کالا

اوراق سلف ذوب آهن اصفهان در کمتر از یک ثانیه فروخته شد.


اوراق سلف ذوب آهن اصفهان در کمتر از یک ثانیه فروخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر بازارگردانی و فروش تامین سرمایه امین با اشاره به تقاضای حدود 9 برابری معادل 13000 میلیارد ریال برای اوراق سلف ذوب آهن در مقابل عرضه 1500 میلیارد ریالی افزود: امروز 17 اسفندماه عرضه این اوراق برای تامین مالی سرمایه در گردش ذوب آهن از طریق بورس کالا انجام شد و تنها طی یک ثانیه اول کل اوراق عرضه شده به فروش رسید.

به گفته اسماعیل بینایی، تقاضای موجود در بازار نشان داد چندین برابر عرضه های فعلی در بازار متقاضی خرید این مدل از اوراق برای تامین مالی صنعت فولاد وجود دارد.

وی افزود: سود این اوراق 23 درصد روز شمار و بازدهی اوراق در سررسید 24 تا 27 درصد خواهد بود. در پایان دوره خریدار می‌تواند نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی با توجه به قیمت دارایی پایه در سررسید و بر اساس قیمت اعمال اختیار فروش تبعی یا اختیار خرید تبعی اقدام کند.

به گفته مدیر بازارگردانی و فروش تامین سرمایه امین، تامین مالی صنعت فولاد از طریق بورس کالا در شرایط فعلی یکی از راههای قابل دسترس و آسان برای شرکت های فولادی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه به علت تقاضای بالا، بسیاری از متقاضیان اوراق سلف ذوب آهن در مرحله اول موفق به خریداری آن نشدند نوید داد: احتمالا هفته آینده نیز شاهد عرضه اولیه اوراق سلف یک شرکت پتروشیمی در بورس کالا به مبلغ 1500 میلیارد ریال خواهیم بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا