مذاکره شرکت اماراتی با بانک‌های ایران برای ازسرگیری مراودات

مذاکره شرکت اماراتی با بانک‌های ایران برای ازسرگیری مراودات

بزرگترین شرکت پردازشگر پرداخت های مالی در خاورمیانه و آفریقا از مذاکره با بانک های بزرگ ایرانی برای ازسرگیری همکاری ها خبر داد و اعلام کرد این موسسه ممکن است همکاری با برخی بانک های بزرگ ایرانی را در سال جاری آغاز کند.

به نقل از رویترز، مدیر نتورک اینترنشنال، بزرگترین شرکت پردازشگر پرداخت های مالی در خاورمیانه و آفریقا گفت این موسسه ممکن است کار با برخی بانک های بزرگ ایرانی را امسال آغاز کند.
بهیراو تریودی، مدیر عامل نتورک اینترنشنال گفت، این موسسه در حال گفت و گو با بانک ها در این باره است که چگونه می توان فرآیند پردازش بدهی ها، اعتبارات و دیگر پرداخت ها را بدون نقض تحریم های اقتصادی موجود علیه ایران آغاز کرد.
وی بدون اشاره به نام بانک های ایرانی طرف مذاکره گفت، آنها از بزرگترین بانک های دولتی و خصوصی ایرانی هستند.
تریودی در ادامه گفت: «ما معتقدیم که فرصت های فراوانی در ایران برای توسعه بازار ما وجود دارد، اما ما هیچگاه با چشمان بسته به سوی هیچ بازاری خیز برنمی داریم.»
در طی سال های اخیر ایران به دلیل تحریم های اقتصادی از دسترسی به سیستم بانکی بین المللی منع شده بود. در ماه ژانویه امسال، قدرت های جهانی بخش عمده تحریم ها علیه ایران را لغو کردند.
اما بانک های خارجی و شرکت های تسهیل کننده پرداخت ها برای برقراری مجدد ارتباطات با ایران احتیاط می کنند، زیرا بخشی از تحریم های دولت آمریکا همچنان پابرجاست و بانک های آمریکایی همچنان مجاز به همکاری با ایران به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نیستند.
این امر موجب شده که بسیاری از موسسات خارجی نگران هدف قرار گرفتن از سوی مقامات آمریکایی یا مواجهه با مشکلات حقوقی در آمریکا، در صورت از سر گیری روابط با ایران باشند.
تریودی گفت: «هنوز تردیدهایی در این باره وجود دارد که تحریم ها و پرداخت ها به دلار آمریکا در عمل چگونه انجام خواهد شد... ما در حال ارزیابی پیشنهادها برای ایجاد ساختاری برای این کارها هستیم.»
51 درصد سهام موسسه نتورک اینترنشنال متعلق به بزرگترین بانک امارات، ان بی دی  است و مابقی به شرکت های خصوصی واربورگ پینکاس و جنرال آتلانتیک تعلق دارد.
انتهای پیام//10

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا