معاون وزیر اقتصاد:

باید برای سرمایه‌گذار ایرانی فرش قرمز پهن کنیم

باید برای سرمایه‌گذار ایرانی فرش قرمز پهن کنیم

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده برای سرمایه‌گذاری در ایران در شراط پسابرجام بر ضرورت حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران داخلی تاکید و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی موفق عمل کنیم باید برای سرمایه‌گذار ایرانی فرش قرمز پهن کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در سمنان، محمد خزاعی امروز در همایش فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان، با اشاره به مشکلات عدیده قانونی و موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در کشور افزود: برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید باید توجه ویژه‌ای به ثبات در مقررات و قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری شود.

وی، با بیان اینکه سرمایه‌گذار بیش از هر چیز به امنیت و آرامش نیاز دارد، اضافه کرد: سرمایه‌گذار بیش از هر چیز به امنیت و آرامش چه در بعد اجتماعی و فرهنگی و چه در بعد قانون‌گذاری توجه دارد.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی، بر لزوم حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی داخلی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر در کشور ما یک ساز و کار قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذار داخلی وجود ندارد و لذا باید برای پرکردن این خلاء هر چه زودتر چاره‌ای اندیشیده شود.

خزاعی با بیان اینکه یک سازمان قانونی در ایران برای حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد اما متاسفانه چنین ساز و کاری برای حمایت از سرمایه‌گذار داخلی پیش‌بینی نشده است، بر ضرورت راه‌اندازی خانه سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: باید هر چه زودتر این تشکل در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی ایجاد شود.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی -فنی ایران، زمینه کاری خانه سرمایه‌گذاری را در راستای حمایت از حقوق قانونی سرمایه‌گذاران داخلی ارزیابی و بیان کرد: اقتصاد امروز دنیا به دست نهادهای سرمایه‌گذاری اداره می‌شود و ما نیز اگر می‌خواهیم توفیق بیشتری در این حوزه دست یابیم باید به سمت شکل‌گیری این نهادها و تقویت آنها برویم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا