حفاری میدان های نفتی کشورهای همسایه توسط ایران

حفاری میدان های نفتی کشورهای همسایه توسط ایران

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اعلام کرد :جمهوری اسلامی در پروژه های حفاری میدان های نفتی کشورهای همسایه به صورت مشترک حضور خواهد یافت و اکنون مذاکره با شرکت ها و سرمایه گذاران آسیایی و اروپایی در حال انجام است.

به گزارش نامه نیوز، حیدر بهمنی افزایش تعداد دکل های حفاری توسط این شرکت از ٦ دستگاه در اوایل انقلاب به ٧٥ دستگاه در سال ٩٤ را مهم دانست و افزود: انتظار می رود تعداد دستگاههای حفاری این شرکت در سال ٩٥ به ٨٠ دستگاه افزایش یابد.
 
بهمنی گفت: خرید دکل حفاری دریایی حداقل به ٢٠٠ میلیون دلار سرمایه نیاز است و در نظر داریم با مشارکت سرمایه گذاران ایرانی یا خارجی، به صورت مشارکت و یا اجاره به شرط تملیک، دکل های حفاری دریایی را افزایش دهیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درباره افزایش دکل های خشکی نیز اضافه کرد: دکل های خشکی را نیز به صورت مشارکت یا اجاره به شرط تملیک افزایش خواهیم داد و براین اساس از شرکت های داخلی و خارجی دعوت می شود تا در این زمینه با این شرکت همکاری داشته باشند.
 
به گفته بهمنی، شرکت ملی حفاری به منظور تامین دکلهای مورد نیاز خود فراخوان خواهد داد و اینک مذاکره با شرکت های ایرانی و خارجی علاقمند به تامین این دستگاه ها در حال انجام است.
 
وی افزایش ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران را متناسب با نیاز صنعت نفت اعلام کرد و گفت: تلاش می شود تا مانع فعالیت بخش خصوصی نشویم، به این معنا که هرجا بخش خصوصی نتواند کاری را انجام دهد، شرکت ملی حفاری ایران وارد می شود تا کمبودهای آن بخش را جبران کند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران موضوع رفع تحریم ها را یادآور شد و افزود: مذاکراتی با شرکتهای خارجی از کشورهای چین، روسیه و اروپایی انجام شده و در صددیم برای کاهش هزینه ها گام برداریم.
 
وی پیرامون چشم انداز فعالیت شرکت ملی حفاری در دوران پسابرجام، افزود: فراهم شدن زمینه برای حضور شرکت های خصوصی در این عرصه، امکان آن را فراهم می سازد تا در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق به اجرای پروژه بپردازیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت : مذاکره برای اجرای پروژه در عراق با چینی ها که برنده مناقصه در این کشور شده اند، انجام شده که براساس آن تعدادی از دستگاه های مورد نیاز آنها را تامین خواهیم کرد.
 
بهمنی افزود: تعدادی از شرکت های اروپایی که اینک در عراق پروژه اجرا می کنند، برای فعالیت در جنوب و شمال این کشور به صورت مشترک مذاکره درحال انجام است.
 
وی گفت : شرکت ملی حفاری ایران در کویت سابقه فعالیت دارد و اکنون با شرکت های کویتی نیز برای اجرای پروژه به صورت مشترک در این کشور رایزنی تداوم دارد.
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اضافه کرد: پیش از تحریم ها امکان نقل و انتقال امکانات و تجهیزات ملی حفاری به کشورهای منطقه میسر نبود، اما با رفع این مشکل، می توان در کشورهای حاشیه خلیج فارس حضوری فعال داشت.
 
وی پیرامون مذاکره با شرکت های ایتالیایی نیز گفت: قرار است تفاهم نامه ای بین دو طرف به امضا برسد که براساس آن، سرمایه گذاری توسط طرف ایتالیایی انجام شود و فعالیت اجرایی نیز توسط شرکت ملی حفاری ایران صورت خواهد گرفت .
 
بهمنی افزود: همچنین با شرکت های سنگاپوری نیز مذاکراتی آغاز شده ، در صورتی که به نتیجه برسد به اجرای پروژه به صورت مشترک می پردازیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران برنامه سال آینده برای تامین دکل حفاری را یادآور شد و افزود: تفاهم نامه ای با شرکت های چینی به منظور تامین دکلها امضا شده که سرمایه از سوی آنها تامین خواهد شد.
 
به گزارش ایرنا، دوران تحریم به دلیل کاهش منابع مالی بسیاری از پروژه های حفاری در کشور متوقف شد و میدان های مشترک نفت و گاز در اولویت قرار گرفت.
 
همچنین سقوط قیمت نفت نیز باعث کاهش بودجه وزارت نفت و به تبع آن، توقف برخی پروژه ها شد، به گونه ای که برنامه های خرید بسیاری از شرکت های حفاری متوقف ماند.
 
رفع تحریم ها و آزاد شدن منابع مالی، امکان آن را فراهم ساخت تا شرکت های حفاری به سراغ خرید و اجاره دکل های جدید حفاری بروند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا