افزایش 5 درصدی قیمت فرآورده های نفتی در سال آینده

افزایش 5 درصدی قیمت فرآورده های نفتی در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 کل کشور گفت: براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 مقرر شد 5 درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی مانند بنزین، نفت و گاز در سال 95 اضافه شود.

به گزارش نامه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با ایرنا، با تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 کل کشور افزود: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه که با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس و سازمان های ذی ربط برگزار شد، بررسی بخش درآمدی بودجه سال آینده ادامه یافت.

وی ادامه داد: در تبصره یک بند یک لایحه بودجه سال 95 کل کشور بحث سهم صندوق توسعه ملی از محل صادرات گاز طبیعی بررسی و مقرر شد میزان درصد اختصاصی برای این موضوع فعلا مراعا بماند.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق مصوب شد به دولت اجازه داده شود از طریق انتشار اوراق مشارکت ارزی و ریالی با ضمانت وزارت نفت مبلغ 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند، تصریح کرد: منابع حاصل از آن برای توسعه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز با اولویت میادین مشترک استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد 5 درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی مانند بنزین و نفت و گاز در سال آینده اضافه شود و این عدد در اختیار شرکت پالایش و پخش نفت قرار گیرد و سقف آن 1500 میلیارد تومان خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 اظهار داشت: مصوب شد با واگذاری باقی مانده سهام دولت در بانک ها و بیمه های مشمول واگذاری در سال 95 موافقت شود و همچنین مقرر شد تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) به مبلغ50 میلیارد دلار برای طرح هایی که دارای توجیه فنی اقتصادی هستند اختصاص یابد.

وی ادامه یافت: همچنین به شرکت های تابع وزارتخانه های نیرو و نفت، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، وزارت دفاع و ارتباطات، صنعت، جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی اجازه داده شد تا سقف 10 هزار میلیارد تومان درباره انتشار اوراق مشارکت اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 خاطر نشان کرد: به دولت اجازه داده شد اسناد خزانه اسلامی با سررسید یک تا سه ساله صادر و به طلبکاران ارایه کند که میزان آن 1500 میلیارد تومان است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا