سفیر ایران در آلمان بر نقش دیپلماسی برای تامین صلح و امنیت جهانی تاکید کرد

سفیر ایران در آلمان بر نقش دیپلماسی برای تامین صلح و امنیت جهانی تاکید کرد

برلین- سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین روز شنبه بر نقش اساسی دیپلماسی برای غلبه بر مشکلات غیرواقعی و تامین صلح و امنیت جهانی تاکید کرد.

'علی ماجدی' روز شنبه در نخستین مجمع اقتصادی ایران و آلمان در برلین گفت: همانگونه که وزیران خارجه ایران و آلمان بارها تاکید کردند، دیپلماسی براحتی توانست و می تواند مشکلات ایجادشده بین ایران و جهان را حل کند.
وی ضمن تشکر از نقش راهبردی آلمان در حل بحران پرونده هسته ایران با غرب طی یک سال و نیم گذشته افزود: 'سیاستمداران کار خود را انجام داده اند و اکنون نوبت به اقتصاددانان، تجار و صاحبان صنایع رسیده است. الان مجموعه ها باید دست به دست هم دهند نه تنها صرفا برای اینکه ایران نیاز به توسعه دارد بلکه به خاطر اینکه توسعه و رشد، ثبات و امنیت را در دنیا برقرار می کند.
ماجدی، درهم تنیدگی تولید، تجارت، همکاری های بانکی و بیمه ای را از ویژگی های اقتصاد جهانی خواند و گفت: از آنجایی که اتحادیه اروپا در کنار آمریکا، چین و ژاپن، از قطب های اصلی اقتصاد جهانی است، با بازار 400 میلیونی خود نیازمند شرکایی تجاری از جمله در بخش انرژی است که بازار مصرف خاورمیانه و روسیه و به ویژه ایران می تواند کمبودهای صادراتی و وارداتی آنرا جبران کند.
وی اقتصاد آلمان را در راس اقتصاد اتحادیه اروپا و موتور اقتصادی آن خواند و افزود: اگرچه سهم انرژی های نو حداقل در آلمان 25 درصد و تا سال 2050 به 70 درصد خواهد رسید، با این حال این کشور هم به مواد اولیه و هم انرژی نیاز دارد که باز هم مکملش در هر حال خاورمیانه و ایران است.
ماجدی ایران را کشوری قوی در خارومیانه خواند و افزود: ' آلمان و کلاً اتحادیه اروپا باید به ایران به عنوان مکمل، منبع انرژی، مواد اولیه و هم به عنوان بازار در خاورمیانه نگاه کنند'.
وی در این خصوص افزود: از آنجایی که در خاورمیانه کشوری باثبات تر و امن تر از ایران وجود ندارد و متعهد به ایفای نقش سازنده در ایجاد صلح و ثبات و تأمین امنیت برای همه منطقه است، انتظار دارد به عنوان مکمل اقتصاد اروپا نیز عمل کند.
سفیر ایران گفت: اقتصاد زبان خاص خودش را دارد و کسی با تعارف نمی آید. شما می توانید محصولات خود را با همان کیفیت و تحت نظارت خودتان با استفاده از نیروی انسانی ارزان تر در ایران با استفاده از نیروهای تحصیل کرده و مهندسان ما، انرژی ارزان تر و با کیفیت خودتان، با کمک ما هم در ایران و هم در خاورمیانه عرضه کنید.
در اولین مجمع اقتصادی ایران و آلمان که به ابتکار اتاق های بازرگانی دو کشور به صورت مشترک با حضور نمایندگان 70 شرکت ایرانی در برلین برگزار شد، قراردادهای مهمی بین شرکت های «مپنا» و «زیمنس» در زمینه انتقال فن آوری توربین های کلاس F به امضا رسید.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا