اولویت های سال آینده اقتصاد: بهبود محیط کسب و کار و جذب سرمایه خارجی

طیب نیا: بانک مرکزی از نظر اعتبار بین المللی و منابع ارزی در وضع بسیار مناسبی است

طیب نیا: بانک مرکزی از نظر اعتبار بین المللی و منابع ارزی در وضع بسیار مناسبی است

تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی وضع بانک مرکزی از نظر اعتبار بین المللی و منابع ارزی را «بسیار مناسب» دانست و مهمترین اولویت های سال آینده را بهبود محیط کسب و کار و جذب سرمایه خارجی به منظور دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی برشمرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، «علی طیب نیا» در گردهمایی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان ها گفت: سال 1394 سال بسیار مهم و حساسی در اقتصاد ایران بود و با وجود سقوط بی سابقه قیمت نفت و کاهش درآمدهای ارزی کشور، دستاوردهای خوبی در اقتصاد کشور به دست آمد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تحریم های بانکی، تجاری و اقتصادی در برهه ای علیه ایران تنظیم و اجرا شد که وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت به بالاترین سطح خود رسیده بود و همین وابستگی اثر تحریم ها را تشدید کرد.
وی از افزایش ضریب مقاومت اقتصاد ایران در برابر فشارها به عنوان یکی از عوامل موفقیت کشور در دستیابی به توافق هسته ای یاد کرد و افزود: در دو سال گذشته دو تکانه شدید تحریم ها و سقوط همزمان قیمت نفت، اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داد اما دولت با مدیریت مناسب توانست کشتی اقتصاد کشور را از تبعات سنگین این دو تکانه عبور دهد.
طیب نیا شرایط پس از برجام را فرصت مناسبی برای ایجاد گشایش در اقتصاد و دستیابی به رشد هشت درصدی برشمرد و گفت: با اقدام های مناسب صورت گرفته و بازگشت ایران به بازار نفت، پیش بینی می شود بار دیگر سطح فروش نفت ایران بزودی به سطح دو میلیون بشکه در روز بازگردد. بانک مرکزی نیز از نظر اعتبار بین المللی و منابع ارزی در وضع بسیار مناسبی قرار دارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان دستیابی به رشد هشت درصدی را یک الزام برای اقتصاد ایران برشمرد و افزود: کشورهای بزرگ دنیا خطوط اعتباری مناسبی در اختیار ایران قرار داده اند که حاکی از علاقمندی اقتصادی های بزرگ به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران است.
وی توافق برای افتتاح خط اعتباری 10 میلیارد دلاری از سوی ژاپن و خط اعتباری پنج میلیارد یورویی از سوی دولت کره جنوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران را نشان دهنده وجود ظرفیت های بزرگ در اقتصاد ایران دانست و افزود: باید از فرصت کنونی برای اصلاح ساختار اقتصاد ایران استفاده کنیم و از اشتباه های گذشته درس بگیریم.
طیب نیا درباره اعلام آمادگی صدها شرکت ژاپنی و اروپایی برای حضور در بازار ایران در بخش خودرو، هواپیما و... گفت: باید این فرصت را غنیمت بشماریم و با بهبود محیط کسب و کار در جذب منابع و سرمایه های خارجی تلاش کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا