دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا؛

نعمت زاده: برنامه راهبردی 10ساله جایگاه بخش صنعت در اقتصاد را ارتقا می دهد

نعمت زاده: برنامه راهبردی 10ساله جایگاه بخش صنعت در اقتصاد را ارتقا می دهد

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت به کاهش سرمایه ثابت بخش صنعت در سال های 91 تا 92 اشاره کرد و از تدوین برنامه راهبردی 10 ساله این بخش با هدف ارتقای جایگاه صنعت، و معدن خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز یکشنبه در دومین همایش تجاری بانکی ایران و اروپا افزود: سهم صنعت در اقتصاد کلان کشور در یک دهه گذشته و در تشکیل سرمایه ثابت رو به کاهش بوده در حالی که در یک دهه قبل تر از آن این سهم 19 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته سهم سرمایه ثابت بخش صنعت در اقتصاد کلان به 13 درصد کاهش یافته است، یادآورشد: این سهم در سال 1391 با رشد منفی 22 درصد همراه بود.
نعمت زاده گفت: روند سرمایه ثابت بخش صنعت در سال 1392 به رشد منفی خود ادامه داده اما پارسال با کمی رشد مثبت مواجه شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با ناکافی خواندن افزایش سهمیه سرمایه ثابت در دو سال اخیر تاکید کرد: تلاش ها باید به این سمت برود که جایگاه صنعت در اقتصاد کلان کشور ارتقا یابد.
وی افزود: برنامه راهبردی 10 ساله بخش صنعت، معدن و تجارت با هدف ارتقای این جایگاه و با توجه به دوران پساتحریم تدوین شده است.
وی ادامه داد: توجه به اقتصاد مقاومتی و درون زا و برون نگر بودن، مهمترین مولفه ها در تدوین این برنامه است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت استفاده حداکثری از ظرفیت مردم و ایجاد فعالیت اجتماعی را از دیگر اهداف این برنامه برشمرد و گفت: برنامه پنجم توسعه اقتصادی رسیدن به رشد هشت درصدی را مورد تاکید قرار داده که نیازمند افزایش تلاش ها برای این رشد هستیم.
وی یکی از اهداف بخش صنعت را رسیدن به جایگاه کشورهای نوظهور اقتصادی جهان برشمرد و گفت: رسیدن به این هدف با روند کنونی غیرممکن است اما همه تلاش ها را به کار خواهیم گرفت تا با تغییر رویکردها به این هدف دست یابیم.
نعمت زاده، مدیریت خلاقانه نوآور و توانمند را پیش نیاز رسیدن به این هدف برشمرد و تاکید کرد: مطالعه و استفاده از تجارب دیگران و تعامل سازنده با کشورهای جهان ما را در رسیدن به این هدف (رسیدن به جایگاه کشورهای نوظهور اقتصادی جهان) یاری خواهد رساند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، تامین مالی را یکی از ابزارهای لازم برای ارتقای جایگاه صنعت دانست و گفت: سیستم بانکی باوجود محدودیت منابع باید به کمک بخش صنعت آمده تا این بخش به جایگاه واقعی خود دست یابد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا