مغازه‌داران علیه دستفروش‌ها / کسبه خیابان ولیعصر به حضور دستفروش‌ها اعتراض دارند

مغازه‌داران علیه دستفروش‌ها / کسبه خیابان ولیعصر به حضور دستفروش‌ها اعتراض دارند

اقتصاد > بازارکار - صاحبان واحدهای صنفی خیابان ولیعصر در اعتراض به حضور دستفروشان اقدام به بستن مغازه‌های خود کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ظهر امروز واحدهای صنفی بازار خیابان ولیعصر و جمهوری در اعتراض به حضور دستفروشان در محدوده فعالیت آنها، در اقدامی هماهنگ مغازه های خود را بستند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که شهرداری برای ساماندهی دستفروشی و ارزان فروشی شب عید، مجوز فعالیت این افراد را صادر کرده و در مناطق مختلف تهران نیز با اختصاص فضاهایی این بازارهای مقطعی و غیر رسمی را برای عموم مردم ایجاد کرده است.

بر اساس مشاهدات خبرنگار خبرآنلاین برخی از مغازه‌داران با اعلام این اعتراض عنوان کرده‌اند حاضر هستند در صورت عدم رسیدگی به این اعتراض تا یک هفته از باز کردن مغازه های خود خودداری کنند.

یکی از مالکان واحدهای صنفی اعلام کرد: در شرایط رکود و کسادی بازارها ما امیدوار بودیم شب عید نوروز و آغاز فصل خرید رونق داشته باشیم، اما با حضور این دستفروش ها و قیمت های پایین اجناس آنها این امیدواری از بین رفته است.

از سوی دیگر دستفروش های مستقر در پیاده‌راه‌های بازار جمهوری و خیابان ولیعصر نیز اظهار کردند به دلیل عدم اشتغال و درآمد مکفی ناچار به دستفروشی در خیابان بوده و امکان اجاره یا خرید واحد تجاری را ندارد. این دستفروشان از شهرداری درخواست دارند که محلی برای استقرار این افراد در نظر بگیرد تا بدون اختلال در فعالیت واحدهای صنفی بتوانند کالاهای خود را عرضه کرده و مردم نیز بتوانند از قیمت پایین تر و تنوع اجناس آنها استفاده کنند.

به نظر می رسد این شرایط و اختلاف نظر بین اصناف و دستفروشان ادامه دار باشد. چرا که طبق گفته مالکان واحدهای صنفی در صورت عدم ساماندهی دستفروشان توسط نهادهای ذیربط آنها از باز کردن مغازه های خود خودداری خواهند کرد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا