کمیسیون تلفیق به افزایش ۵ درصدی قیمت فرآورده های نفتی در سال آینده رأی داد/ بنزین سال آینده چند؟

کمیسیون تلفیق به افزایش ۵ درصدی قیمت فرآورده های نفتی در سال آینده رأی داد/ بنزین سال آینده چند؟

اقتصاد > انرژی - براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق بودجه مقرر شد ۵ درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی مانند بنزین، نفت و گاز در سال ۹۵ اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با افزایش 5 درصدی قیمت حامل های انرژی در سال آینده خبرداد.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی گفت: طبق این مصوبه 5 درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی مانند بنزین و نفت و گاز اضافه شود و این عدد در اختیار شرکت پالایش و پخش نفت قرار گیرد و سقف آن 1500 میلیارد تومان خواهد بود.

در صورت تصویب نهایی این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان، قیمت بنزین سال آینده لیتری 1050 تومان خواهدشد.

همچنین امروز در کمیسیون تلفیق تصویب شد با واگذاری باقی مانده سهام دولت در بانک ها و بیمه های مشمول واگذاری در سال 95 موافقت شود و همچنین مقرر شد تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) به مبلغ50 میلیارد دلار برای طرح هایی که دارای توجیه فنی اقتصادی هستند اختصاص یابد و به شرکت های تابع وزارتخانه های نیرو و نفت، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، وزارت دفاع و ارتباطات، صنعت، جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی تا سقف 10 هزار میلیارد تومان در خصوص انتشار اوراق مشارکت اقدام کند.

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا