دو برآورد مدیران "ساینا" از قیمت گذاری هر سهم و ارزش جایگزینی

دو برآورد مدیران

مدیران صنایع بهداشتی ساینا قبل از عرضه اولیه 10 درصد سهام این شرکت در فردا، دو برآورد از قیمت گذاری هر سهم و ارزش جایگزینی داده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی، فردا سه شنبه 10 درصد سهام شرکت صنایع بهداشتی ساینا در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه و طی آن 5.2 میلیون سهم از 10 میلیون سهم قابل عرضه برای کشف قیمت و 4.8 میلیون سهم دیگر برای معامله گران آنلاین تخصیص یافته است. سهمیه هر ایستگاه کارگزاری با همه شعب نیز 52 هزار سهم تعیین شده و صندوق های سرمایه گذاری هم هیچ سهمیه ایی ندارند.

براساس این گزارش، این شرکت با سال مالی مالی 30 آذر، در برابر پیش بینی سود 171 ریالی هر سهم برای سال جاری، اولین سود هر سهم مالی آینده را 465 ریال پیش بینی کرده که 172 درصد رشد نشان می دهد و ناشی از عملیاتی شدن طرح های توسعه ای شرکت و کاهش قیمت مواد اولیه است.

با این همه قبل از عرضه اولیه این سهم و اصلاح سود جدید، مدیران "ساینا" در جلسه معارفه 27 بهمن، ضمن تشریح وضعیت مالی و عملیاتی، دو برآورد از قیمت گذاری هر سهم و ارزش جایگزینی ارایه کرده اند که بررسی این اظهارات می تواند به تصمیم گیری کمک کند.

در این باره قاسم آلودری نماینده شرکت تامین سرمایه امین اعلام کرده است: P/E گروه حدود 6 مرتبه است که سهامدار عمده همکاری لازم را برای عرضه سهام با پی بر ای کمتر خواهد داشت و کشف قیمت مناسب و با کسب سود سهامداران خرد را در دستور کار دارد.

صفوی نژاد مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا هم گفته است: طبق آخرین ارزیابی ها، ارزش دارایی های ثابت شرکت 25 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا