رشد حقوق مدیرعامل بی‌پی باوجود ضرر 6.5 میلیاردی

رشد حقوق مدیرعامل بی‌پی باوجود ضرر 6.5 میلیاردی

حقوق و مزایای مدیرعامل شرکت نفتی بریتیش پترولیوم در سال 2015 به رغم کاهش درآمد این شرکت 20 درصد افزایش یافت و به در کل به 20 میلیون دلار رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این در حالیست که بریتیش پترولیوم در سال گذشته میلادی بیشتر پرونده های مهم نشت نفتی را حل و فصل کرده و یک ضرر بی سابقه را به دلیل کاهش قیمت نفت ثبت کرده است.

این شرکت هزاران شغل را تعدیل کرده و در مواجهه با روند نزولی بازار سرمایه گذاریهای خود را نسبت به سالهای گذشته کاهش داده است در حالیکه به یک سازش 20 میلیارد دلاری تاریخی برای حل و فصل بیشتر مطالبات مربوط به نشت نفتی سال 2010 در خلیج مکزیک دست یافته است.

حقوق و مزایای باب دادلی از زمان مدیریت وی بر بریتیش پترولیوم پس از نشت نفتی مدام افزایش یافته و این موضوع به یک عامل تنش دائم شرکت با سهامداران تبدیل شده است. جلسه سالانه سهامداران شرکت بریتیش پترولیوم قرار است در ماه آوریل برگزار شود.

ماه گذشته بریتیش پترولیوم یک زیان 6.5 میلیارد دلاری را برای سال 2015 گزارش داد به طوریکه درآمد خالص این شرکت از 12.1 میلیارد دلار در سال 2014 به 5.9 میلیارد دلار سقوط کرده است.

بریتیش پترولیوم می‌گوید باید رقابتی باقی بماند و هزینه خدمات این شرکت از بیشتر رقبای آمریکایی اش کمتر است.

بریتیش پترولیوم در گزارش سالانه خود اعلام کرد مدیران اجرایی این شرکت در سال 2015 هیچ افزایشی در حقوق پایه نداشته اند و مقامات ارشد نیز در این سال هیچ افزایش حقوقی نداشته اند.

این شرکت افزود: مجموع پرداختی ها به باب دادلی با پرداخت‌هایی به برنامه مستمری وی در آمریکا افزایش یافته و این افزایش از پاداش‌های عقب افتاده وی تامین شده است.

آن داولینگ رئیس کمیته درآمد بریتیش پترولیوم می‌گوید: این شرکت در سال 2015 عملکرد مقتدرانه ای در بخش فعالیت‌ها و ایمنی داشته است. جریان فعال نقدینگی شرکت و سود هزینه جایگزینی، هر دو بالاتر از هدفگذاری صورت گرفته برای سال 2015 هستند.

داولینگ گفت: قیمت نفت از کنترل بریتیش پترولیوم خارج است ولی مقامات اجرایی در مدیریت امور عملکرد مقتدرانه ای داشته اند و مسئول آن هستند.

این شرکت نفتی گفت: اگرچه هزینه های صنعت نفت پس از کاهش 70 درصدی قیمت نفت طی 20 ماه گذشته به شدت پایین آمده، این یک دوره سخت تغییرات شدید برای این صنعت همزمان با سازگار شدن با واقعیتهای جدید است.

بریتیش پترولیوم اعلام کرده که انتظار دارد قیمت نفت در آینده نزدیک پایین بماند.

کارل هنریک سوانبرگ رئیس هیئت مدیره بریتیش پترولیوم گفت: در دوران کنونی قیمت پایین نفت، بریتیش پترولیوم قصد دارد مطمئن شود که سرمایه گذاری ها و توزیع جریان فعال نقدینگی بین سهامداران انجام شود.

وی افزود: ما پیش‌بینی می‌کنیم که تمام اقداماتی که ما انجام می‌دهیم تورم منفی بیشتر و نقطه تعادل مجدد را به کمتر از 60 دلار در هر بشکه برساند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا