برپایی 400 خانه فرهنگ دیجیتال در سراسر کشور

برپایی 400 خانه فرهنگ دیجیتال در سراسر کشور

رئیس شبکه‌ی ملی فرهنگ مرکز رسانه‌های دیجیتال، گفت: 400 خانه فرهنگ دیجیتال در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد 200 خانه‌ی فرهنگ دیجیتال در کانون‌های فرهنگی مساجد واقع شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در قزوین، مهدی افراسیابی، رئیس شبکه‌ی ملی فرهنگ مرکز رسانه‌های دیجیتال در نشست فعالان فضای مجازی استان قزوین که امروز در عمارت داعی تالار بهشتی برگزار شد، با اشاره به اینکه استان قزوین سابقه‌ی درخشانی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر کشور دارد، اظهار کرد: این استان توانسته است در فضای سایبری و تولید محتوا نیز سابقه‌ای درخشان کسب کند.

وی با بیان اینکه فعالان عرصه‌ی فضای مجازی استان قزوین مثال زدنی هستند، افزود: شبکه‌ی ملی فرهنگ مرکز رسانه‌های دیجیتال اعضای خوب و موثری دارد که در این بین فعالان سایبری استان قزوین با بیان ایده‌های خلاق و مبتکرانه‌ی خود به تولید محتوای غنی می‌پردازند.

رئیس شبکه‌ی ملی فرهنگ مرکز رسانه‌های دیجیتال، با تأکید بر اینکه مدل کار این شبکه‌ی ملی شبیه به مدل تاکتیک‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: زمانی که جنگ بر ایران تحمیل شد، جمهوری اسلامی ایران در یک طرف قرار داشت و کل دنیا در طرف دیگر بودند و این درحالی‌است‌ که دولت و ارتش بدون کمک‌های مردم به هیچ عنوان نمی‌توانستند نیروهای تشکیلاتی و تکنولوژیکی داشته باشند.

افراسیابی ادامه داد: مردم، پشتوانه‌ی انقلاب اسلامی هستند و در دوران جنگ نیز از حمایت‌های مادی و معنوی خود دست بر نداشتند، به این ترتیب دولت و ارتش ایران توانست با در اختیار گذاشتن حداقل آموزش‌های مقدماتی و تدارکات جنگی به مردم، در این جنگ نا برابر پیروز شود.

وی با بیان اینکه مدل رفتاری شبکه‌ی ملی فرهنگ مرکز رسانه‌های دیجیتال نیز همچون مدل تاکتیکی دوران دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: تاکنون در کارگروه‌های مختلف آموزش‌های مقدماتی سایبری به جوانان کشور ارائه شده است تا علاقمندان به میدان آمده و طبق علاقه و استعداد خود به فعالیت‌های سایبری و مجازی بپردازند.

رئیس شبکه‌ی ملی فرهنگ مرکز رسانه‌های دیجیتال، با اشاره به اینکه انسان، ذاتا علاقمند است تا چیزی را خلق کند نه اینکه صرفاً مصرف‌گرا باشد، اضافه کرد: ایرانیان بیشتر سعی دارند تا نقل قول کنند تا اینکه به تولید و نوشتن محتوا در فضای مجازی بپردازند، به همین سبب لازم است تا فعالان فضای مجازی قلم قوی‌تری داشته باشند و به تولید محتوای غنی‌تری اقدام کنند.

افراسیابی با اشاره به اینکه 200 خانه فرهنگ دیجیتال در سراسر کشور در کانون‌های فرهنگی مساجد وجود دارد، تصریح کرد: هدف از برپایی این خانه‌ها در کانون‌های فرهنگی مساجد، آموزش به نوجوانانی است که با اهداف انقلاب آشنایی کافی ندارند و به این ترتیب همراه با آموزش هدف‌های انقلاب به جوانان و نوجوانان، آموزه‌های سایبری را نیز دریافت می‌کنند.

وی در پایان هدف برگزاری این همایش‌ها را انتقال نظرات، طرح‌ها و دیدگاه‌ها خواند و گفت: در این‌گونه از برنامه‌ها پیشنهادهای عملیاتی مطرح می‌شود که در صورت امکان می‌توان با تصویب قوانینی، استفاده از این فضا را کاراتر، امن‌تر و سهل‌الوصول کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا