چه کسانی برای خود یک جزیره اختصاصی می‌خرند؟

چه کسانی برای خود یک جزیره اختصاصی می‌خرند؟

کلبه‌های مجلل در کشورهای بالی و بارتز را فراموش کنید، میلیاردرهای امروزی دوست دارند در جزایری منزوی باشد و برای این کار حاضرند پول زیادی ...

هوگو کاکس/ تحلیلگر فایننشال تایمز : کلبه‌های مجلل در کشورهای بالی و بارتز را فراموش کنید، میلیاردرهای امروزی دوست دارند در جزایری منزوی باشد و برای این کار حاضرند پول زیادی نیز بپردازند.

دانیل دفو در رمان رابینسون کروزوئه یک جزیره را تصویر کرده که انسان در آن به تنهایی زندگی می‌کند. بسیاری از افراد ابَرپولدار امروزی نیز دوست دارند که که در انزوا در جزیره خصوصی خود زندگی کنند. اگر شما نیز از کسانی هستید که می‌توانید پول خریدن این جزایر را فراهم کنید،‌ بهتر است راهنمای زیر را بخوانید.
 



جزیره‌ای در اسکاتلند- قیمت: 1.95 میلیون پوند
 


خریدن یک جزیره اختصاصی از کسانی بر می‌آید که میلیاردر باشند و بر اساس فهرست میلیاردرهای جهان در مجله فوربز، تعداد آنها در دو سال منتهی به سال 2015 به اندازه 44 درصد افزایش یافته و به هزار و 824 نفر رسیده است که روی هم هزار و 650 میلیارد دلار ثروت دارند.

به گفته گیلز هانا، کارشناس مشاور املاک بین‌المللی، اغلب میلیاردرهایی که جزیره اختصاصی برای خود می‌خرند، همان قدر احتمال دارد در دهه 30 عمر خود باشند که در دهه 60 عمر خود ممکن است این کار را بکنند.

 



جزیره‌ای در کانتی‌کات- قیمت: 10.9 میلیون دلار
 


البته جوانان بیشتر احتمال دارد که جزیره اختصاصی را برای خود اجاره کنند تا این که آن را بخرند. آمار مربوط به خرید و فروش جزایر اختصاصی بسیار کم است و معمولا این کارها خیلی زیاد و به طور علنی انجام نمی‌شود. با این حال، کارشناسان موسسات مشاور املاک می‌گویند که قیمت این جزایر از سال 2014 تا کنون در حدود 7 تا 8 درصد کاهش یافته است.

جزایر خصوصی معمولا در جاهایی که زیاد رفت و آمد دارد و در نقاطی که شناخته شده است،‌ کمتر خرید و فروش می‌شود چون در این مکانها جزایر خصوصی یافت نمی‌شود. اما در مناطقی مثل برمودا می‌توان جزایری با قیمت حدود 4 میلیون دلار که خیلی ارزان به حساب می‌آید پیدا کرد.

 



جزیره‌ای در پاناما- قیمت: 100 میلیون دلار



برای یافتن جزایری برای خریدن باید آنهایی را پیدا کرد که خالی از سکنه هستند. اما مسئله دیگر امنیت این جزایر است. این جزایر را باید در کشورهایی پیدا کرد که ناآرامی‌های سیاسی در آنها کمتر دیده می‌شود.

قیمت جزایر بسته به موقعیتی که دارند بسته به اندازه،‌ دوری و نزدیکی به شهرها و امکاناتی که دارند خیلی متفاوت است. مثلا جزایری در اسکاتلند  هستند که حدود 500 هزار دلار قیمت دارد  اما جزایری در کانتی‌کات آمریکا هستند که حدود 10 میلیون دلار می‌ارزند.
 



جزیره‌ای در یونان- قیمت: 12 میلیون یورو

از سوی دیگر، جزایری هم هستند که به طور رسمی خالی از سکنه هستند اما به طور غیر رسمی در آنها افرادی زندگی می‌کنند یا این که در تابستانها کسانی هستند که از آنها دیدن می‌کنند.   

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا