برق طرح‌های توسعه فولاد خراسان تامین شد

برق طرح‌های توسعه فولاد خراسان تامین شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدار دوم خط 400 کیلوولت مجتمع فولاد خراسان، برای تامین برق فولادسازی شماره 2 و طرح های توسعه آماده بهره برداری شد.

به گزارش ماین نیوز، رئیس واحد تحقیق و توسعه با بیان ضرورت تامین برق پروژه های در دست احداث به خصوص فولادسازی شماره 2 و گندله سازی، گفت: به منظور تامین برق مورد نیاز طرح های توسعه و در راستای دستیابی به چشم انداز 1404، توافق های لازم با برق منطقه ای استان خراسان رضوی برای افزایش دیماند برق کارخانه به عمل آمد و به این منظور خط انتقال 400 کیلوولت دوم مجتمع به موازات خط انتقال موجود، با طراحی و نظارت مهندسین مشاور منیران و اجرای شرکت اتانیر انجام گردیده است.

مهندس کامیار افزود: احداث مدار دوم خط 400kv از نیروگاه نیشابور تا پست برق فولاد خراسان به طول 12 کیلومتر با اجرای (2*3) رشته سیم هادی کرلو، به صورت دو باندل و به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

وی اضافه کرد: این پروژه با پیگیری های صورت گرفته، علی رغم موانع اجرایی متعدد از قبیل تملک اراضی معارضین و برق دار بودن خط انتقال موجود و تلاقی با خطوط متعدد 20 کیلو ولت در طول مسیر، در پابان بهمن ماه سال جاری، با هزینه 45 میلیارد ریال با موفقیت به اتمام رسید.

وی گفت: با توجه به وجود دو باس بار در پست برق نیروگاه نیشابور، هر دو خط انتقال قبلی و جدید از هر دو باس بار تغذیه می گردند که این موجب پایداری برق در داخل شرکت گردیده و احتمال قطعی هم زمان دو خط را به شدت کاهش داده و نوسانات برق را در شبکه داخلی مجتمع و شبکه سراسری به نصف تقلیل می دهد.

کامیار خاطرنشان کرد: علاوه بر این، جهت ارتباط و تبادل اطلاعات سریع بین پست برق مجتمع، با پست برق نیروگاه نیشابور و نیز با دیسپاچینگ برق منطقه ای خراسان و مرکز، جهت حفاظت های الکتریکی خط فیبری نوری در 24 رشته (OPGW) اجرا گردیده که این موضوع از مزایای دیگر افزایش پایداری و قابلیت های این خط جدید می باشد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا