شاخص اندکی بالا رفت؛

سهامداران 1.9 میلیارد سهم جابه جا کردند

سهامداران 1.9 میلیارد سهم جابه جا کردند

امروز سهامداران بیش از یک میلیارد و 908 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 4 هزار و 677 میلیارد ریال در 118هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 

در داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس رشد اندکی را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در نتیجه داد و ستدهای روزی که گذشت شاخص کل با رشدی 70 واحدی به عدد 78هزار و 93 واحد رسید.

همچنین در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 908 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 4 هزار و 677 میلیارد ریال در 118هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در این روز نمادهای پارس خودرو، ایران خودرو، ملی مس و بانک پارسیان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. این در حالی بود که نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، تاپیکو و کشتیرانی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در روز یک شنبه شاخص بازار اول 104 واحد بالا رفت و این در حالی بود که شاخص بازار دوم 174 واحد نزولی شد.

گفتنی است در روزی که گذشت صنایع خودرویی، بانک ها و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پارس خودرو، نیرومحرکه، ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری اعتبار ایران،محورسازان ایران خودرو، باما و ایران خودرو بود.

این در حالی بود که نمادهای قند قزوین، سیمان دورود، تولیدی مهرام،گسترش صنایع و خدمات کشاورزی،سرمایه گذاری نیرو، قند مرودشت و گروه صنایع بهشهر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در روزی که گذشت ایران خودرو ، سرمایه گذاری رنا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، گروه بهمن، نیرو محرکه و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با بیشترین تقاضای خرید به کار خود پایان دادند.

این در حالی بود که سایپا، حق تقدم پالایش نفت تبریز، فولاد خراسان، شکر شاهرود، سرمایه گذاری نیرو، قند نیشابور و سیمان فارس نو با سنگین ترین عرضه ها مواجه شدند.

گفتنی است در پایان معاملات امروز پارس خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول قرار گرفت. این نماد شاهد جابه جایی 267 میلیون برگه سهم به ارزش 513 میلیارد ریال بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا