گزارش روز؛

بازگشایی سبز و موفق نماد خپارس

بازگشایی سبز و موفق نماد خپارس

خپارس با رشد 39 درصدی به گردونه معاملات بازگشت تا همچنان گروه خودرویی با رشدهای چند صد درصدی کام سهامداران را شیرین کند و لیدری پرقدرت بازار را برعهده داشته باشند.

 

گروه خودرویی همچنان پرتقاضا، پرحجم و مثبت دنبال شدند این در حالی بود که اکثر گروه ها و نمادهای دیگر بازار سرمایه همسو با جو منفی بازار، اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، نماد خپارس با رشد 39 درصدی به گردونه معاملات بازگشت تا همچنان گروه خودرویی با رشدهای چند صد درصدی کام سهامداران را شیرین کند و لیدری پرقدرت بازار را برعهده داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی در صحبت‌های اخیر خود از مذاکره با 9 سرمایه‌گذار خارجی که داوطلب حضور در بندر شهید رجایی هستند خبر داده و گفته ایران پیش‌بینی می‌کند با توجه به شرایط خاصی که این بندر دارد در آینده‌ای نزدیک تعداد سرمایه‌گذاران در این حوزه افزایش پیدا کند. شرکت رینگ سازی مشهد آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده
در خصوص تصمیم گیری افزایش سرمایه را منتشر کرد و نماد تولید محور خودرو تحت تاثیر گره معاملاتی مثبت با رشد حدود 15 درصدی مواجه شد اما همچنان متعادل نشد و با ادامه صف خرید پرحجم به کار خود پایان داد.

افزایش تقاضا و مثبت شدن اکثر نمادهای گروه بانکی، بعد از شروع منفی آنها، از بهبود جو بازار حکایت داشت امری که با صف خرید شدن نمادهای وپارس و دی و جمع آوری صف فروش نماد وپست، نمایان تر شد. پست بانک به دلیل افزایش 24 درصدی سود تسهیلات اعطایی و افزایش 46 درصدی درآمد کارمزدها با افزایش1173 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل مبلغ 25  ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد. نماد وکوثر پس از اعلام تعدیل مثبت 46 درصدی با رشد 7.6درصدی به گردونه معاملات بازگشت. گروه های بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا منفی بودند در این میان معاملات مثبت و صف خرید نمادهای واتی، بساما چشم نوازی می کرد. معاون اول رئیس جمهور آیین نامه ایی را ابلاغ کرد که طبق آن بدهی برخی واحدهای تولیدی تا 3 سال استهمال می شود. سرمایه گذاری غدیر طی گزارش 12 ماهه منتهی به 30 آذر 94 با پوشش 93 درصدی، مبلغ 620 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد و متعادل ومنفی دنبال شد. نماد شرکت بیمه اتکایی ایرانیان و شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین و حق تقدم آن جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شدند.

در پی افت و تعادل نماد شبندر، سایر نمادهای گروه پالایشگاهی اکثرا منفی شدند اما در اواسط بازار علی رغم جو منفی مذکور نماد شبریز صف خرید شد. در گروه پتروشیمی نیز اکثرا منفی دنبال شدند در این میان معاملات مثبت و پرتقاضای نمادهای شپاکسا، شتوکا و پاکشو نمایان تر بود. شرکت پتروشیمی شازند تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه به مجمع عمومی فوق العاده را منتشر کرد و 10 درصد سهام کوچک صنایع بهداشتی ساینا متعلق به مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر سه شنبه پیش رو در بازار دوم فرابورس عرضه خواهد شد.

در گروه های فلزی و معدنی که اکثرا بعد از شروعی مثبت و پرتقاضا با عقب نشینی خریداران مواجه شدند و در نهایت متعادل و منفی به کار خود پایان دادند، صف خرید نمادهای فرآور، کاما، کبافق، ومعادن و زنگان چشم نواری می کرد. شرکت کالسیمین با توجه به نرخ تسعیر ارز 35  هزار ریال، روی 1600 دلار و سرب 1600 دلاری با کاهش 83 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل، مبلغ ۲۲ ریال سود برای سال 95 اعلام کرد اما معاملاتی مثبت را تجربه کرد.

بجز نمادهای تکمبا، تپمپی، مبین و تایرا که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا منفی دنبال شدند در این میان جهش قیمتی، معاملات پرحجم و صف خرید نماد تکمبا چشم نوازی کرد. نیروگاه دماوند با افزایش 4.7 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل مبلغ 9926 ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد. قیمت برق در معامله های هفته گذشته بورس انرژی (هشتم تا دوازدهم اسفندماه) به کمترین میزان خود در دو سال گذشته رسید. در پایان معاملات نماد حق تقدم شرکت کنترل خوردگی تکین کو با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شد.

گروه سیمانی تحت تاثیر شایعه مجدد افزایش نرخ محصولات همسو با گروه ساختمانی اکثرا معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند.

گروه غذایی که اکثرا منفی دنبال شدند، صف خرید غپاک عرضه شد اما نمادهای غگل، غشهد و غبهنوش همچنان با صف خرید به کار خود پایان دادند. شرکت فرآورده های نسوز آذر به دلیل افزایش هزینه ی مالی و کاهش سود حاصل از فروش سرمایه گذاری با کاهش 33 درصدی نسبت به پیش بینی سال قبل مبلغ 56  ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد و متوقف شد. نمادهای سایپا شیشه و شیشه و گاز متعادل به گردونه دادوستدها بازگشتند. 

در پایان معاملات امروز شاخص متاثر از بازگشایی نماد خپارس و معاملات مثبت نماد خودرو با رشد 70.92 واحدی به ارتفاع 78,093 واحدی رسید که در این بین نمادهای پارسان و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

 

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا