مدیر یک موسسه سرمایه گذاری:

شرکت های آمریکایی از بازار ایران محروم خواهند بود

شرکت های آمریکایی از بازار ایران محروم خواهند بود

مدیر یک موسسه سرمایه گذاری گفت: سرمایه گذاران آمریکایی در معرض ریسک محروم شدن از تجارت با ایران قرار دارند، در حالی که رقبای اروپایی آنها از فرصت های میلیاردها دلاری در بازار این کشور بهره مند خواهند شد.

به نقل از بلومبرگ، هانس هومس، مدیر موسسه سرمایه گذاری گریلاک  که در ماه ژوئن به ایران سفر کرده گفت: «به نظر می رسد که آمریکا ممکن است این فرصت را از دست بدهد، زیرا اروپایی ها بدون توجه (به محدودیت های آمریکا) اقدام خواهند کرد... تقریبا اهمیتی ندارد که آمریکا چه کاری انجام می دهد زیرا به محض اینکه بازار به روی اروپایی ها باز شود، من فکر می کنم اقتصاد ایران شروع به حرکت خواهد کرد.»

سرمایه گذاران خارجی و شرکت های چند ملیتی بعد از لغو تحریم ها برای بازگشت به ایران صف کشیده اند. تا پیش از لغو تحریم ها، شرکت ها از انتقال پول به داخل و خارج از ایران ممنوع بودند. پیش بینی شده که اقتصاد 370 میلیارد دلاری ایران امسال رشدی 5.8 درصدی را تجربه کند.

در حالی که شرکت های اروپایی نظیر دایملر آلمان و ایرباس فرانسه قراردادهایی را با ایران به امضا رسانده اند، شهروندان و شرکت های آمریکایی همچنان با محدودیت هایی مواجه اند، زیرا آمریکا برخی از تحریم های خود را علیه ایران همچنان حفظ کرده است.

هومس افزود، تغییر سیاست وزارت خزانه داری آمریکا در قبال پرداخت های ایران «موجب گشایش امور خواهد شد.»

هومس بزرگترین فرصت ها را در بخش انرژی ایران، زیرساخت ها و شرکت های خدماتی می بیند. وی گفت، با فرض وجود ثبات سیاسی، ارزش فرصت های سرمایه گذاری ممکن است در طی 5 تا 10 سال آینده به «چند ده میلیارد دلار برسد.»

هومس گفت، با توجه به اینکه بانک های اروپایی احتمالا از سال آینده مبادلات مالی با همتایان ایرانی خود را آغاز کنند، اروپایی ها احتمالا سال آینده وارد این کشور خواهند شد. در عین حال، ورود سرمایه گذاران آمریکایی احتمالا 2 تا 3 سال طول خواهد کشید.

«همه فرصت های موجود در ایران را می بینند. این اتفاق قرار است بیافتد و آغاز آن تنها نیاز به گشایش سیستم پرداخت ها دارد.»

انتهای پیام//8

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا