دلیل متوقف ماندن نماد معاملاتی دوقلوهای سنگ آهنی

دلیل متوقف ماندن نماد معاملاتی دوقلوهای سنگ آهنی

فولاد نیوز: مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو علت این توقف را تعدیل منفی سود هر سهم برای سال مالی جاری را اعلام کرد و گفت به دلیل کاهش دستوری قیمت گندله توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از شرکت های فولاد سازی، "کچاد" به ازای سود هر سهم تعدیل منفی پیش رو خواهد داشت.

به گزارش«فولاد نیوز»، چندی پیش با پیغام ناظر بازار دو نماد "کگل" و"کچاد" با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری متوقف شدند.
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو علت این توقف را تعدیل منفی سود هر سهم برای سال مالی جاری را اعلام کرد و گفت به دلیل کاهش دستوری قیمت گندله توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از شرکت های فولاد سازی، "کچاد" به ازای سود هر سهم تعدیل منفی پیش رو خواهد داشت.
بعد از انتشار این خبر از جانب چند مقام مسئول دیگر، دو شرکت صنعتی و معدنی چادر ملو و گل گهر در تارخ 16 تیر ماه و به دنبال آن سهامدار عمده این دو که شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز برای تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال جاری خود متوقف شد.
بر این اساس محمد نوریان مدیر عامل "کچاد" علت متوقف ماندن این نماد را عدم محاسبه تأثیر تغییر قیمت گندله بر میزان سود هر سهم این شرکت خواند و گفت: علاوه بر این، منتظر کسب تکلیف از سهامدار عمده خود هستیم و از سازمان بورس نیز فرصتی برای ارائه اطلاعات کامل در این خصوص درخواست کرده ایم و سعی بر این است که به زودی اطلاعات لازم را در اختیار سهامداران قرار دهیم.
علی اکبری مدیر مالی شرکت توسعه معادن و فلزات نیز در این خصوص گفت: این شرکت ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواستی مبنی بر لغو این میزان افزایش قیمت گندله ارسال کرده و منتظر نتیجه آن هستند و در صورت عدم موافقت با این درخواست، احتمالاً تعدیل منفی سود هر سهم در انتظار آنها خواهد بود.
بر اساس این گزارش این توقف نزدیک به 9 روز کاری می باشد و این در حالی است که طبق رویه جدید انتشار مستقیم اطلاعات روی سامانه کدال و توقف کوتاه نمادها باید از یک روز کاری تا حداکثر یک هفته تکلیف نماد متوقف روشن شود.
بر اساس این رویه جدید سازمان بورس چنانچه ظرف یک روز کاری اطلاعات لازم جهت بازگشایی نماد ارائه نشود باید به صورت مکتوب و تا حداکثر یک هفته کاری رسیدگی انجام شود. اما اکنون خلاف این رویه را شاهد هستیم.
منبع: بورس نیوز
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا