معاون معدني خانه صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با معدن نيوز اعلام کرد:

تبديل تهران به محور صنايع وابسته با شن و ماسه

تبديل تهران به محور صنايع وابسته با شن و ماسه پايگاه خبري معدن نيوز- معاون معدني خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قرارگرفتن بيش از 50 درصد معادن شن و ماسه کشور در استان تهران، بر ضرورت استقرار و ايجاد صنايع پايين دستي اين مواد معدني همچون آسفالت و... تاکيد کرد.
بيژن پناهي زاده در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با اشاره به اينکه فعاليت بسياري از معادن شن و ماسه تهران از سوي سازمان محيط‌زيست کشور متوقف شده است، افزود: درحال‌حاضر فعاليت‌هاي ساخت‌وساز در کشور به پايين‌ترين ميزان خود در سال‌هاي گذشته رسيده است از اين رو بسياري از معادن شن و ماسه کشور با کمترين ظرفيت خود فعاليت مي‌کنند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر بسياري از معادن به دليل آلايندگي با سازمان محيط‌زيست کشور به چالش‌هاي جدي برخورده‌اند که فعاليت آنها را با محدوديت مواجه کرده اين در حالي است که منشا الودگي تهران بيشتر ناشي از دود ماشين و... است.
معاون معدني خانه صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر اينکه معادن شن و ماسه تهران به دليل نياز اين استان به ساخت‌وساز بايد فعال تر شوند، افزود: درحال‌حاضر شهر تهران بيشترين ساخت‌وساز را نسبت به ساير استان‌هاي کشور دارد از اين رو نسبت به ساير مناطق کشور به مصالح ساختماني و... نياز دارد ضمن آن‌که بايد از معادن شن و ماسه کشور حمايت شود تا بتوانند نياز مصالح کشور را تامين کنند.
پناهي‌زاده همچنين اظهار کرد: صنايع وابسته همچون آسفالت نيز بايد در کنار اين معادن احداث شود تا ضمن اشتغالزايي بتوان ميزان فعاليت و ظرفيت توليد اين معادن را افزايش داد.
وي تصريح کرد: به طور قطع اين معادن در اشتغالزايي چندان موثر نيستند اما در گردش مالي و فعاليت‌هاي اقتصادي کشور نقش محسوسي دارند زيرا درحال‌حاضر ذخاير بالايي از شن و ماسه در کشور وجود دارد که مي‌تواند با بهره‌برداري مناسب به نياز ساخت‌وساز کشور پاسخ دهد.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا