در آخرین جلسه کمیسیون معادن اتاق ایران در سال 94 مطرح شد؛

دولت در قیمت‌گذاری مواد معدنی دخالت نکند

دولت در قیمت‌گذاری مواد معدنی دخالت نکند

گروه معادن - آخرین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران با حضور کریم نژاد معاونت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و با ارائه گزارشی از سوی اعضای هیات مدیره انجمن سرب و روی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: با توجه به جلسه‌ فردا که با حضور دکتر ابتکار در محل اتاق بازرگانی برگزار می‌شود، در نظر داریم بحث محیط زیست و ارتباط آن را با معادن مطرح کنیم به همین دلیل بهتر است اعضای کمیسیون نظرات و پیشنهادات خود را درباره این موضوع ارائه دهند.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی کمیسیون اظهار کرد: گزارشی را در همایش فولاد در قالب یکی از محورهای همایش با عنوان رقابت‌پذیری تهیه و بیان کردیم که صنعت فولاد به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده قابل رقابت نیست. در این گزارش آمار و ارقامی آمده بود. گزارشی را در همین زمینه آماده و خدمت آقای وزیر ارسال کردیم، جالب است همه دوستان حاضر در جلسه نسبت به گزارش موضع داشتند اما هیچ آماری ارائه ندادند. گزارش ما براساس مطالعات پژوهشی اعداد و ارقام مستند و دارای منبع بود. دوستان دیگر ما نتوانستند اعداد و ارقام متفاوت از آن ارائه دهند و در نهایت براساس این گزارش پس از آزادسازی یارانه‌ها سهم انرژی بیش از 16 درصد شده است.

وی افزود: در این شرایط حمایت از فولاد بی‌معنا است، مگر آنکه شرایطی را ایجاد کنیم تا این صنعت قدرت رقابت پیدا کند.

شکوری با اشاره به موضوع قیمت‌گذاری در حوزه سرب و روی تصریح کرد: نظر ما بر این است که اگر دولت دخالتی در قیمت‌گذاری نداشته باشد، بهتر است اما به نظر این قیمت‌گذاری باید براساس توافقات انجام شود.

وی تاکید کرد: بهتر است برای حل مشکلات حمل و نقل در بخش معدن نشستی مشترک با کمیسیون حمل و نقل اتاق داشته باشیم و همچنین در زمینه استراتژی توسعه صنعتی کشور جلساتی با کمیسیون‌ها مرتبط برگزار کنیم.

گزارش تکمیلی در خصوص این جلسه تا ساعتی دیگر منتشر می‌شود
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا