دانیل فاین بازار نفت را تحلیل کرد

صنعت نفت امریکا در وضعیت ورشکستگی

صنعت نفت امریکا در وضعیت ورشکستگی

جیمز فنتون/گزارشگر

دانیل فاین یکی از مشاوران انرژی دولتی در امریکا معتقد است صنعت نفت و گاز ایالات متحده امریکا در دوره ورشکستگی قرار گرفته است.

او روز سه‌شنبه هفته گذشته در یکی از همایش‌ها گفت: «این دقیقاً همان وضعیت ورشکستگی است. یعنی نیروی کاری را از دست می‌دهید مثل همین حالا که شرکت‌ها در حال تعدیل نیرو هستند و نیروی کار خود را یکی یکی از دست می‌دهند. قیمت نفت در محدوده 30دلار در ازای هر بشکه قطعاً باعث ورشکستگی می‌شود.»

سال 2015 در حقیقت سال اخراج و تعدیل نیرو بود.

از نظر فاین اگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) در نشست خود در دوم ژوئن 2016 تصمیم به کاهش تولید نفت بگیرد امکان دارد قیمت نفت به 50دلار در ازای هر بشکه برسد

از زمانی‌که در سال 2014 قیمت نفت سقوط کرد، بازار دیگر کالاها نیز روندی نزولی را آغاز کرد و تعدیل نیروها در شرکت‌های نفت و گاز شروع شد. از شرکت‌های بزرگ گرفته تا شرکت‌های کوچک مستقل، یکی‌یکی نیروهای خود را از کار بیکار کردند.

فاین گفته است: «ما قطعاً در وضعیت ورشکستگی هستیم. بسیاری از کسب‌وکارهای ما بیش از شش ماه است که این وضعیت را تحمل می‌کنند.»

از نظر او تمامی اقدامات فدرال نیز برای کنترل این شرایط نتیجه معکوس داشته است.

البته تحلیل فاین، خالی از امید نیز نبود.

از نظر فاین اگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) در نشست خود در دوم ژوئن 2016 تصمیم به کاهش تولید نفت بگیرد امکان دارد قیمت نفت به 50دلار در ازای هر بشکه برسد.

از نظر او در برخی مناطق امریکا تنها دو چاه فعال می‌تواند شرایط را از این رو به آن رو کند و اندکی رفاه به مردم ببخشد. به این ترتیب هر چند از نظر او این شرایط، ورشکستگی است که در 57 سال گذشته بی‌سابقه بوده است اما قابل مقابله است.

فاین تأکید کرد که پیش از این هیچ گاه در صنعت نفت و گاز بیش از یک موسسه، قوانین آن را تعریف نکرده بودند اما اکنون بازیگران نفت، بسیار زیاد هستند.

به این ترتیب او بر این باور است که بالاخره دوران رونق دوباره نفت از سمت امریکا آغاز خواهد شد.

منبع: دیلی‌تایمز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا