در نشست ستاد خدمات سفر مطرح شد:

معادن بلای جان واحدهای پذیرایی

معادن بلای جان واحدهای پذیرایی

گروه معادن - در هفتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر دغدغه واحدهای اقتصادی جاده های بین راهی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ماین نیوز، هفتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور به میزبانی استان البرز و با حضور معاون رییس جمهور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل استانداری البرز برگزار شد.

رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور در این مراسم اظهار کرد: این نشست اخرین جلسه هماهنگی ستاد است و برنامه های در نطر گرفته شده با اجرای رزمایش طرح نوروزی در ۲۵ اسفندماه جاری آغاز می شود و امیدواریم بتوانم بستر مناسبی برای سفرهای نوروزی هموطنان فراهم کینم.

به دنبال ارتقای فرهنگ سفر هستیم

مرتصی رحمانی موحد ادامه داد: این ستاد به عنوان کانون ملی گردشگری داخلی مورد توجه بوده و طی دو سال اخیر اهتمام ویژه ای در این زمینه داشته است، با همکاری استان ها و ادارات کل هم افزایی و همبستگی در قالب ستاد خدمات سفر مسیر خوبی را طی کرده که نتایج آن طی نوروز ۹۵ در تمهید امور مردم تجلی خواهد یافت.

وی با اشاره به طرفیت های گردشگری استان البرز بیان کرد: این استان محورها و جاده هایی دارد که با حجم بیش از ظرفیت و انتظار در ایام تعطیل پذیرای مسافران و خودروها است که تبعات و مشکلات آن نیز به سازمان میراث فرهنگی و ستاد خدمات سفر منعکس شده لذا رسیدگی به این موضوعات در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر تقویت محورها، فرهنگ سفر ارتقا یافته و به سفر بهتر بیانجامد.

۶ شهر برتر کشور در حوزه خدمات سفر معرفی می شوند

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: به منظور انجام هر چه بهتر امور و خدمات دهی به مسافرین مقرر شد با در نظرگیری شاخص هایی، شهرهای برتر در حوزه مدیریت خدمات گردشگری انتخاب و معرفی شوند.

وی افزود: در این راستا یک کلان‌شهر از میان هشت کلان‌شهر کشور و پنج شهر از میان مراکز استان‌ها، شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر بر اساس شاخص هایی با ضرایب مختلف که در مجموع ۱۰۰ امتیاز خواهند داشت، ارزیابی و انتخاب می شوند.

رحمانی موحد کیفیت اطلاع رسانی به مسافرین در مبادی ورودی خروجی شهرها، برنامه های فرهنگی هنری به مناسبت نوروز، ارتقای کیفیت خدمات عمومی، کاهش تصادفات، نظارت و رسیدگی به شکایات و... و. را از جمله شاخص های ارزیابی برشمرد.

دغدغه واحدهای اقتصادی چالوس بررسی شد

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در بخش دیگر سخنان خود گفت: واحدهای اقتصادی مستقر در محور چالوس و آمل به عنوان پرترددترین محورها از سمت تهران به فراخور حجم تردد دچار مشکلاتی هستند که معیشت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل مقرر شد در این جلسه دغدغه و مطالبات این قشر نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در ادامه جلسه دو تن از فعالان این حوزه به عنوان نماینده بخش خصوصی صنعت گردشگری و نماینده واحدهای اقتصادی مستقر در محور چالوس به ایراد سخن پرداخته و از مشکلات و مطالبات خود گفتند.

یکطرفه شدن چالوس و دردسرهای اهالی منطقه

فعال اقتصادی مستقر در کندوان این محور را یکی از پرترددترین جاده ها برشمرد و خواستار مدیریت و برنامه ریزی مدون در لین زمینه شد.

علی سلطانی گفت: با توجه به یکطرفه شدن جاده چالوس در ایام تعطیل در صورت بروز تصادف، بیماری و غیره دسترسی به مراکز درمانی دشوار می شود که در صورت رفع این مشکل، وضعیت معیشتی ۳۰۰ واحد اقتصادی محور کندوان بهتر خواهد شد لذا انتطار داریم یکطرفه کردن جاده به عنوان اولین گزینه ترافیکی در تعطیلات اصلاح شود.

وی عدم تجهیز ماشین آلات راه سازی با توجه به حادثه خیز بودن منطقه، ترافیک شدید در مرزن آباد و سیاه بیشه به دلیل عدم تعریض محور، نبود امکانات رفاهی، سرویس بهداشتی و غیره را از دیگر معصلات منطقه دانست.

معادن، بلای جان واحدهای پذیرایی بین راهی

در ادامه یکی دیگر از فعالان اقتصادی این محور به عنوان نماینده صنف واحدهای پذیرایی عنوان کرد: زمانیکه برای جذب توریست و گردشگر برنامه ریزی می کنیم در وهله اول باید به فکر امکانات رفاهی و خدماتی باشیم تا بتوان پاسخگوی نیاز مسافران بود.

محمد لاریجانی در پایان ضمن گلایه از سازمان صنعت معدن برای مجوز معادن گفت: این سازمان باید در صدور مجوز ملاحظاتی را نیز در نظر بگیرد، وقتی که در چند قدمی یک واحد پذیرایی که با هزینه گزاف احداث شده، معدنی در حال برداشت است به طور قطع آلودگی ناشی از آن موجب نارضایتی مسافران خواهد شد لذا باید به دنبال هتل مناسب، فضای محلی و میزبان خوب برای گردشگران باشیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا