قیمت برق در بورس انرژی به کمترین میزان خود در دو سال گذشته رسید

قیمت برق در بورس انرژی به کمترین میزان خود در دو سال گذشته رسید
وزارت نیرو اعلام کرد: قیمت برق در معامله های هفته گذشته بورس انرژی (هشتم تا دوازدهم اسفندماه) به کمترین میزان خود در دو سال گذشته رسید.

برپایه اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، قیمت معاملات برق در هفته گذشته به کمتر از 300 هزار ریال در هر مگاوات ساعت کاهش یافت.
هفته گذشته در نماد «بار پایه *» روزانه معادل 82 هزار و 632 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 285 هزار و 106 ریال، بین خریداران و فروشندگان در بورس انرژی معامله شد. این حجم معامله در چهار روز از هفته اتفاق افتاد و در 12 بهمن ماه هیج معامله ای صورت نگرفت.
* بارهایی که در 24 ساعت در مدار هستند را «بارپایه» می گویند.
در آخرین معامله انجام شده در هفته پیش، قیمت بار پایه به 280 هزار ریال در هر مگاوات ساعت سقوط کرد که در دو سال گذشته بی سابقه بوده است. 
بر این اساس، ارزش معاملات انجام شده در این هفته به بیش از 23 میلیارد ریال رسید. دو هفته پیش (یکم تا پنجم اسفندماه) 33 هزار و 312 مگاوات ساعت برق، در بورس انرژی معامله شده بود.
پس از موافقت شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس کشور در چهار بخش اوراق سلف برق، اوراق قرارداد محور کالاهای انرژی مانند زغال سنگ، نفت و انرژی های سبز مانند انرژی های خورشیدی، در برنامه کاری سال 1390 بازار سرمایه ایران قرار گرفت.
قرار است در مرحله نخست برق به صورت سلف موازی معامله شود و سپس، بازار مشتقه شامل قرارداد آتی، قرارداد اختیار خرید و معاملات در عرصه بین المللی فعال می شود. 
به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، شرکت بورس انرژی، سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت مدیریت فناوری، شرکت سپرده گذاری مرکزی، شرکت های کارگزاری، شرکت مدیریت شبکه، شرکت توانیر، مصرف کنندگان برق و تولیدکنندگان برق بازیگران بورس انرژی در بخش معاملات برق محسوب می شوند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا