محبوب‌ترین برند و گوشی اندرویدی در بازار ایران چیست؟

محبوب‌ترین برند و گوشی اندرویدی در بازار ایران چیست؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که محبوب‌‌ترین و یا در واقع پراستفاده ترین گوشی اندرویدی در بازار ایران از کدام برند ...

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که محبوب‌‌ترین و یا در واقع پراستفاده ترین گوشی اندرویدی در بازار ایران از کدام برند است؟ در این پست با توجه به آمار منتشر شده به بررسی این موضوع پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

بر طبق آخرین آمار منتشر شده حدودا 40 میلیون کاربر تلفن هوشمند در ایران وجود دارد. بخش اعظمی از این کاربران از گوشی های اندرویدی استفاده می‌کنند. این آمار را اگر در کنار آمار استفاده از نرم‌افزار کافه بازار بگذاریم می‌توان به این نتیجه رسید که کاربران کافه‌بازار، عمده کاربران اندرویدی ایران را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایران جیب و به نقل از کافه بازار، در حال حاضر این اپلیکیشن بیش از 28 میلیون کاربر در ایران دارد. حالا بهتر است نگاهی به آمار کاربران، سیستم‌عامل و گوشی‌هایی که این اپلیکیشن را نصب کرده اند، بیندازیم. 
 

سیستم‌عامل: 
 

به نظر می‌رسد در حال حاضر اندروید جلی بین (۴.۱ - ۴.۲ و ۴.۳) محبوب‌ترین نسخه از سیستم عامل اندروید در ایران است. کاربران این نسخه از اندروید ۴۶ درصد از بازار را تشکیل می‌دهند. بعد از جلی بین نوبت به نسخه کیت کت می رسد. کاربران اندروید کیت کت در ایران حدودا ۲۹ درصد از گوشی های اندرویدی را شامل می شوند. اما در رتبه های بعد لالی پاپ، جینجربرد و بستنی ساندویچی قرار گرفته اند.
 

asvixb9y12aep6tn1o1.png

 

برندهای محبوب اندرویدی:
 

اما حالا نوبت به بخش جذاب ماجرا یعنی گوشی ها و تبلت های اندرویدی می رسد. از ۲۸ میلیون کاربری که اپلیکیشن کافه بازار را نصب کرده اند، ۴۱ درصد از برند سامسونگ استفاده می کنند و به نظر می رسد سامسونگ همچنان پیشتاز بازار موبایل ایران است. اما بعد از سامسونگ نوبت به هوآوی می رسد که موفق شده ۲۷ درصد از بازار را تصاحب کند. اما در رتبه های بعد اچ تی سی، ال جی، لنوو، سونی و سایر برندها قرار گرفته اند. 

 

wgmiatloabra7dxovnr8.png

 

گوشی‌های محبوب اندرویدی:
 

همانطور که در بخش قبل سامسونگ پیشتاز بازار بود، در بخش محبوب ترین گوشی نیز گوشی Galaxy S5 سامسونگ با کسب ۲.۵۳ درصد از بازار موفق شده که محبوب ترین گوشی در بین کاربران بازار باشد. بعد از Galaxy S5 دیگر گوشی سامسونگ یعنی Galaxy S4 قرار گرفته و سپس نوبت به هوآوی می رسد که با گوشی G610 رتبه سوم بازار را کسب کند. در جدول زیر محبوب ترین گوشی های اندرویدی بازار را مشاهده می کنید.

 

ygnfke96t4p1pptqd41k.png

 

اما اگر نگاهی به آمار سال قبل بیندازیم تغییراتی را مشاهده خواهیم بود. در بخش محبوب ترین گوشی های بازار در سال گذشته و در رتبه اول نام گوشی هوآوی G610 را مشاهده می کنیم که امسال جای خود را Galaxy S5 داده است. اما در بخش برندها نیز شاهد هستیم که سامسونگ اندکی سهم بازار را نسبت به سال قبل از دست داده و هوآوی موفق شده سهم خود را از بازار کمی افزایش دهد. 

 

ycvfvnp5e9xeur567db.png

به طور کلی به نظر می رسد سامسونگ و هوآوی در حال حاضر پرچمداران بازار ایران هستند و توانسته اند سهم عمده ای از بازار موبایل ایران را در اختیار بگیرند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا