یک کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد؛

بازار سرمایه، آماده جذب نقدینگی‌ها

بازار سرمایه، آماده جذب نقدینگی‌ها

اگر اقتصاد کشور رونق پیدا کند، خوشبینی حاکم بر بازار سرمایه نیز افزایش می باید و پایدارتر می شود و این اتفاق باعث می شود کارشناسان و فعالان بازار براساس پیش‌بینی‌های خوشبینانه به خرید سهام اقدام ‌کنند.

 

با توجه به آنکه اجرای برجام -این دستاورد مهم سیاسی- یک شبه بر اقتصاد کشور تاثیر نمی گذارد ، بازار سرمایه، صنایع بورسی و بنگاه های اقتصادی هم برای افزایش سودآوری، رشد و رونق پایدار نیازمند زمان هستند؛  اما آنچه مسلم است چشم انداز روشن اقتصادی است که در سال آینده پیش روی کشور قرار دارد.

محمد علی احمدزاده اصل، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: بازار سرمایه هم اکنون برای جذب نقدینگی‌های مردم مهیا شده است.

این کارشناس بازار سرمایه به فضای مثبت ایجاد شده در بازار اشاره کرد و افزود: اگر اقتصاد کشور رونق پیدا کند، خوشبینی حاکم بر بازار سرمایه نیز افزایش می یابد و پایدارتر می شود و این اتفاق باعث می شود کارشناسان و فعالان بازار بر اساس پیش‌بینی‌های خوشبینانه به خرید سهام اقدام ‌کنند.

وی افزود: به دلیل چشم‌انداز مثبت اقتصادی، بازار سرمایه نیز در آینده از رشد نسبی برخوردار خواهد شد و به این ترتیب نقدینگی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید به بورس تهران وارد خواهند شد.

احمدزاده اصل در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه چه صنایعی در پسابرجام از رونق بیشتری برخوردار خواهد شد، گفت: صنایعی که صاحب تکنولوژی هستند، از این به بعد رونق بیشتری پیدا می‌کنند زیرا تکنولوژی همراه با سرمایه به کشور وارد می شود. در چنین حالتی اگر این صنایع و شرکت‌ها بتوانند سرمایه‌‌گذار خارجی نیز جذب کنند، به طور قطع در بازار پیشرو خواهند بود.

وی بیان کرد: در حال‌ حاضر گام بزرگی در حوزه اقتصادی برداشته شده که می‌تواند بهترین شرایط را برای همه بازارها و بورس تهران مهیا کند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص گزارش های 12 ماهه شرکت های بورسی که این روزها دغدغه سهامداران بازار سرمایه است، گفت: گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌های بورسی تفاوت چندانی با عملکرد شرکت‌ها در  سه فصل گذشته نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه آثار رفع تحریم‌ها زمانبر خواهد بود، بیان کرد: اقتصاد کشور از رفع تحریم‌ها تاثیر بسیاری می‌گیرد اما برای آنکه در عملکرد شرکت‌ها نمایان شود، به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

احمدزاده اصل در این خصوص توضیح داد: برای آنکه سود شرکت های بورسی افزایش یابد در قدم اول باید حجم فروش آنها رشد کند و همچنین هزینه های تمام شده شرکت کاهش یابد تا در صورت های مالی انعکاس و سود بنگاه اقتصادی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه نگاه اهالی بازار سرمایه به بودجه‌های پیش‌بینی شده شرکت‌های بورسی در سال ۹۵ خواهد بود، بیان کرد: سهامداران انتظاری از بودجه های 12 ماهه شرکت ها ندارند و برای آنها نیز عملکردی مشابه سه فصل گذشته از شرکت های بورسی، دور از ذهن نیست.

احمدزاده اصل معتقد است: سرمایه‌گذاران برای آنکه بتوانند خریدهای مناسب‌تری داشته باشند، باید به پیش‌بینی بودجه‌های سال آینده توجه کنند زیرا آنها با در نظر گرفتن گشایش‌های مالی ناشی از برجام تهیه و به بازار ارائه می‌شود.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا