رشد اقتصادی چین برای سال 2016 مشخص شد

چین هدف خود را برای رشد اقتصادی پایین آورد

چین هدف خود را برای رشد اقتصادی پایین آورد

ساتیرتو پاترانوبیس/خبرنگار

چین در روز شنبه نرخ رشد اقتصادی کمتری را به عنوان هدف انتخاب کرد. نرخ 6.5درصدی که توسط دولت چین برای رشد اقتصادی در سال 2016 انتخاب شده است، برای پنج سال آینده در نظر گرفته شده است.

لی کگیانگ نخست‌وزیر چین در مورد روزهای سختی که در انتظار دومین اقتصاد بزرگ جهان است، به صورت جدی هشدار داده است. این کشور سعی دارد تغییرات سختاری را در نظام اقتصادی خود ایجاد کند تا از این طریق جلوی کاهش رشد اقتصادی را بگیرد.

به هر حال نباید فراموش کرد که هر چند رشد اقتصادی چین کاهش یافته است اما هنوز نسبت به رشد اقتصادی بسیاری دیگر از کشورها بیشتر است

رشد اقتصادی چین در سال 2015 حدود 6.9درصد اعلام شد که کمترین میزان رشد اقتصادی در 25 سال گذشته به شمار می‌آمد.

اکنون نخست‌وزیر این کشور اعلام کرده که هدف آن‌ها نگه داشتن نرخ رشد اقتصادی روی 6.5 تا 7 درصد است. این مسئله یکی از سیاست‌های بسیار مهم و تأثیرگذار چین به شمار می‌آید.

لی گفته است: «هر چه یک اقتصاد بزرگ‌تر می‌شود، دست یافتن به رشد اقتصادی بیشتر نیز برای آن سخت‌تر می‌شود. کشور ما در زمینه توسعه با موانع و مشکلات بزرگی روبه‌رو است و ما باید خود را برای نبردی بزرگ آماده کنیم.»

به هر حال نباید فراموش کرد که هر چند رشد اقتصادی چین کاهش یافته است اما هنوز نسبت به رشد اقتصادی بسیاری دیگر از کشورها بیشتر است.

چین در این سال با وجود کاهش شدید رشد اقتصادی، موفق شده 13 میلیون و 120هزار شغل جدید ایجاد کند.

برآوردها حاکی از آن است که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2020 از 92.7تریلیون یوآن نیز پیشی خواهد گرفت. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2015 حدود 67.7تریلیون یوآن (10.4تریلیون دلار) بوده است.

چین در حال حاضر استراتژی توسعه علم و تکنولوژی را در دستور کار خود قرار داده است. این کشور همچنین سعی دارد محور اقتصاد خود را «مصرف‌کنندگان» قرار بدهد. به این ترتیب این کشور برنامه‌های بسیاری را برای بهبود وضعیت اقتصادی خود در دست دارد.

منبع: هندوستان‌تایمز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا