بهبود صادرات فولاد ایران بعد از توافق هسته ای

بهبود صادرات فولاد ایران بعد از توافق هسته ای

فولاد نیوز: به نظر می رسد که قطع روابط 12 ساله ایران با غرب به انتها رسیده است. پس از توافق ایران با 1+5، اقتصاد ایران به خصوص بخش فولاد آن حیات دوباره خواهد گرفت.

به گزارش«فولاد نیوز»، در بخش فولاد صادرکننده ها پیش قراول خواهند بود. علت آن حل شدن مساله انتقال پول از ایران است. در حال حاضر کارخانه های بزرگ که دولتی هستند توانایی فروش کالا در خارج را دارند. 50 درصد صادرات فولاد توسط کارخانه فولاد مبارکه و 40 درصد توسط کارخانه خوزستان پیش بینی شده است. اخیرا بانک دی که یک بانک خصوصی است به شبکه سوییفت برگشت و انتظار می رود بقیه بانک های ایرانی از این طریق وارد سیستم جهانی شوند. این شرایط اجازه می دهد که جریان سرمایه گذاری به سمت ایران شروع می شود و در سال آینده تقویت گردد. به خصوص در بخش ساختمان سازی که بزرگترین مصرف کننده فولاد می باشد.
مشکل بزرگ بازار ایران مساله تامین منابع مالی برای بخش صنعت است. با حل شدن این مشکل بازار فولاد به ثبات خواهد رسید اما چند ماهی طول خواهد کشید. در حال حاضر تولید سالانه فولاد ایران نزدیک به 19 میلیون تن است در حالیکه بعضی از کارخانه ها با زیر 50 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا