عربستان: سهم خود از بازار نفت را حفظ می کنیم

عربستان: سهم خود از بازار نفت را حفظ می کنیم

وزیر امور خارجه عربستان روز شنبه گفت که این کشور سهم خود را از بازار نفت حفظ می کند و ایده کاهش تولید نفت عربستان در حالی که دیگران تولید خود را افزایش دهند، واقع بینانه نیست.

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز ، «عادل الجبیر» در پاریس به خبرنگاران گفت: دیدگاه ما این است که نیروهای بازار تعیین کننده قیمت نفت هستند.
وی افزود: ما سهم خود را از بازار حفظ خواهیم کرد و بازار بهبود خواهد یافت.

الجبیر توضیح بیشتری در زمینه این موضع نفتی عربستان نداد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اخیرا عربستان به همراه کشورهای کویت ، امارات ، قطر ، ونزوئلا بعلاوه روسیه با پیشنهاد تثبیت میزان تولید نفت در سطح ماه ژانویه موافقت کرده بودند. ایده این پیشنهاد این است که این کشورها با تثبیت میزان تولید نفت خود می توانند با مازاد عرضه جهانی مقابله و اقتصاد به خطر افتاده خود را نجات دهند هر چند عربستان پیش از این نیز اعلام کرده بود که آمادگی کاهش تولید را ندارد.

«محمد بن صالح الساده» وزیر نفت قطر و رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نیز هفته گذشته گفت که طرح پیشنهادی تثبیت تولید نفت در سطح تولید ماه ژانویه موجب افزایش قیمت نفت خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، قیمت نفت در بازارهای جهانی از بالای 100 دلار در اوایل سال 2014 به حدود 30 دلار رسیده است. کاهش قیمت نفت موجب شده که عربستان کاهش های بی سابقه ای بر بودجه سال 2016 این کشور اعمال کند.

این در حالی است که بسیاری از کشورها، عربستان را مقصر اصلی کاهش شدید بهای نفت در بازار می دانند . «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه ماه گذشته گفت که عربستان با افزایش تولید خود به میزان حدود 1.5 میلیون بشکه در روز، بازار نفت را دچار بی ثباتی کرده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا