مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی مطرح کرد معضلات مدیریت صنعتی و نبود آموزش‌

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی مطرح کرد  معضلات مدیریت صنعتی و نبود آموزش‌

فولاد نیوز: مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی ورود به عرصه مدیریت در حوزه صنعت را نیازمند گذراندن آموزش‌های لازم در این زمینه دانست.

به گزارش«فولاد نیوز»، مجتبی رجب‌بیگی با بیان این‌که مدیریت صنعتی نیازمند آموزش‌هایی برای ارائه‌ بهتر خدمات و استفاده مناسب از منابع است، گفت: هر شخصی که بخواهد از این دید به موضوع نگاه کند لازمه‌ آن دیدن آموزش‌های فنی است یا این‌که فرد توانمندی‌های بالقوه‌ای داشته باشد و به صورت تجربی مدیریت را بیاموزد.
وی افزود: در کشورهای مختلف دوره‌های ویژه‌ای برای صنعتگران وجود دارد که باید آنها را تکمیل کنند و این دوره‌ها حرفه آنها را تکمیل می‌کند.
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای آموزش به مدیران صنعتی اظهار کرد: سازمان مدیریت صنعتی مدت‌هاست که آموزش‌هایی را در قالب آموزش‌های فشرده و برنامه‌ریزی اجرا می‌کند.
به گفته رجب‌بیگی براساس آمارهای موجود و اطلاعات کسب شده افرادی که از این آموزش‌ها بیرون آمدند به نسبت کسانی که بدون آموزش وارد این عرصه شدند بسیار موفق‌تر بوده‌اند.
وی با بیان این‌که در اکثر کشور‌ها بحث کمبود آموزش‌های مدیریتی وجود دارد، ادامه داد: برای حل این معضل چرخه آموزش باید دائمی باشد و مدیران به‌طور مستمر در معرض یادگیری‌های مدیریتی باشند.
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به استاندارد‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: اگر بخواهیم استاندارد‌های لازم را برای انتصاب مدیران رعایت کنیم، باید این افراد براساس استاندارد‌ها آموزش‌هایی را دیده باشند اما بعضا در کشور مواردی داریم که استاندارد‌ها تعریف شده اما رعایت نمی‌شوند.
منبع: ایسنا
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا