نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اعلام کرد

جزئیات برقراری روابط بانکی ایران و اروپا

جزئیات برقراری روابط بانکی ایران و اروپا

طبق آنچه تاکنون به صورت رسمی در زمینه برقراری روابط بانکی ایران با کشور‌های اروپایی اعلام شده، فقط بانک صنعت و معدن گشایش اعتبار انجام داده و قرار است طی روزهای آینده هم بانک ملی به این شبکه اضافه شود که به گفته نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران، به دلیل احتیاط بانک‌های اروپایی، این روابط به طور کامل برقرار نشده است.

محسن حاجی بابا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ گفت: برقراری روابط پولی و بانکی تا حدودی زمان‌بر و نیاز است که بانک‌های اروپایی اطمینان بیشتری برای برقراری روابط بانکی با ایران پیدا کنند و از نظر اجرای برجام مسئله خاصی وجود ندارد.

نایب رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد:‌ حجم مبادلات بانک‌های اروپایی با آمریکا ارقام سنگینی است و با توجه به جرائمی که در دوران تحریم، بانک‌های اروپایی در ارتباط با ایران داشته‌اند اکنون با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند.

حاجی بابا با تاکید بر زمان‌بر بودن فرآیند برقراری سوئیفت و ارتباطات بانکی گفت: هم اکنون روابط بانکی آغاز شده است اما به طور طبیعی در ابتدا بانک‌های کوچک اروپایی ارتباطات خود را برقرار می‌کنند، چراکه مبادلات و ارتباطات زیادی با آمریکا ندارند اما بانک‌های بزرگ اروپایی مبادلات زیادی با آمریکا دارند و با احتیاط بیشتری در این زمینه عمل خواهند کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا