دیدار وزیر توسعه ترکیه با وزیر ICT ایران/تأکید بر حضور بخش خصوصی

دیدار وزیر توسعه ترکیه با وزیر ICT ایران/تأکید بر حضور بخش خصوصی

به اعتقاد وزیر ارتباطات کشورمان دو ملت ایران و ترکیه باید روابط خود رادر بالاترین سطح و در خور شأن حفظ کنند و نباید اجازه دهند جزئی از رخ دادها و حوادث سیاسی بر این مناسبات تاثیر بگذارد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در آستانه سفر رسمی احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه به تهران که به دعوت از دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت، جودت ایلماز، وزیر توسعه و رئیس کمیسیون مشترک ترکیه با دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک دیدار و گفت و گو کرد.

در این ملاقات واعظی ضمن استقبال از همکاریهای دو جانبه اظهار کرد: دو کشور ایران و ترکیه به عنوان کشورهای همسایه با پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مدنی بسیار طولانی و قرابت های فراوان دو ملت ایران و ترکیه بایستی روابط خود رادر بالاترین سطح و در خور شأن حفظ کنند و نباید اجازه دهند جزئی از رخ دادها و حوادث سیاسی بر این مناسبات تاثیر بگذارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین ضمن مرور روابط اقتصادی و پی ریزی آن بعنوان نقطه راه در دولت تدبیر و امید و با اشاره به مجموعه موضوعات مختلف از قبیل انرژی، بانک و حمل و نقل گمرک توریسم فرهنگی و همکاری های فنی تأکید کرد: ما باید این روابط را مجدداً بازسازی کنیم و از ظرفیت های موجود و زیرساخت های فراهم شده حمایت لازم را به داشته باشیم.

در ادامه این دیدار جودت ایلماز،ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن پیشبرد روابط دو کشور اظهار امیدواری کرد: با توجه به عمق روابط دو کشور، اتفاقات زود گذر پیوندهای دو کشور را تحت تاثیر نمی گذارد.

وی همچنین اظهار کرد: دولت ترکیه مصمم است که مناسبات دو کشور را ارتقاء داده و با برگزاری هر چه سریعتر اجلاس کمیسیون مشترک بتوانیم مناسبات دو کشور را به صورت قبل و ظرفیت های بیشتر از گذشته مورد بهره برداری قرار دهیم.

در این دیدار طرفین به استفاده هر چه بیشتر از بخش خصوصی دو کشور نیز تاکید فراوانی داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا