تدابیر دولت و مجلس برای اتمام طرحهای نیمه تمام

تدابیر دولت و مجلس برای اتمام طرحهای نیمه تمام

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: باوجود 400 هزار میلیارد تومان طرحهای نیمه تمام ، با مشارکت بخش غیردولتی این طرحها به اتمام می رسد.

 

غلامرضا شافعی در نشست با خبرنگاران افزود: امسال بیش از 30 هزار میلیارد تومان به اتمام طرحهای نیمه تمام در بودجه اختصاص یافت که اگر همین روند ادامه یابد ، اتمام این طرحها 13 سال به طول می انجامد.
وی گفت: در دوره پسا تحریم ، پیش بینی می کنیم اجرا و اتمام کارهای نیمه تمام با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی رونق بگیرد.
شافعی افزود: به عنوان مثال یک شرکت عمرانی ترکیه ای آمادگی خود را برای اجرای آزاد راه تبریز ،مرند، بازرگان اعلام کرده و بیش از 65 درصد از منابع آن را قبول کرده است.
وی گفت: در دوره برجام این گونه مشارکتها در حال افزایش است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه در چشم انداز بیست ساله متاسفانه شاهد هستیم که شرکتهای پیمانکاری و مشاوره مهندسی مثل دیگر بخشها از چشم انداز عقب هستند افزود:‌ در سال 2015 در بین 250 شرکت مهم پیمانکاری دنیا به لحاظ درآمد سالانه تنها دو شرکت ایرانی حضور داشتند ، این در حالی است که کشور همسایه ما ترکیه دارای 43 شرکت در این جمع است.
وی گفت:‌ هم اینک از ظرفیت شرکتهای پیمانکاری کشور بیش از 10 درصد استفاده نمی شود و ما باید در دوره برجام وضع را بهبود بخشیم.
شافعی افزود: متاسفانه شرکتهای مهندسی مشاور و پیمانکار بیشتر به دنبال کار گرفتن از دولت هستند اما باید توجه داشت که همه کارهای عمرانی دست دولت نیست و باید به سمت بخش غیر دولتی و بدنبال صادرات خدمات فنی و مهندسی باشند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا