انتشار اوراق سلف موازی استاندارد بر روی محصولات فولادی برای نخستین بار

انتشار اوراق سلف موازی استاندارد بر روی محصولات فولادی برای نخستین بار

گروه صنایع معدنی >فولاد - از روز دوشنبه برای نخستین بار در کشور ، اوراق سلف موازی استاندارد بر روی یک محصول فولادی در بورس کالای ایران منتشر می شود.

به گزارش ماین نیوز، طی سالجاری به منظور تحقق تکالیف دولت در خصوص تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه و در اجرای دقیق سیاست خروج غیر تورمی از رکود ، انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برای تامین مالی بخش های مختلف صنعتی و معدنی کشور در بورس کالای ایران سرعت گرفته است.

روز دوشنبه اوراق سلف موازی استاندارد بر روی تیرآهن 14 شرکت ذوب آهن اصفهان به میزان 1500 میلیارد ریال در این بورس منتشر می شود.

1500 میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد تیرآهن 14 منضم به اختیار فروش و خرید تبعی به ترتیب با نرخ قیمت اعمال 24 و 27 درصد خواهد بود و شرکت تأمین سرمایه امین بر اساس مدل بازارگردانی تضمین حداقل قیمت، نقدشوندگی اوراق سلف موازی استاندارد تیر آهن را قبل از سررسید تعهد کرده است و اوراق سلف را طی عمر اوراق با نرخ 23 درصد روزشمار سالانه به علاوه قیمت اوراق در عرضه اولیه بازخرید خواهد کرد.

اندازه هر قرارداد اوراق سلف موازی استاندارد تیر آهن 14 ، یک برگ(معادل 1 تن) است و مدت قرارداد یک سال از تاریخ عرضه اولیه خواهد بود و در پایان دوره خریدار می تواند نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی با توجه به قیمت دارایی پایه در سررسید و بر اساس قیمت اعمال اختیار فروش تبعی یا اختیار خرید تبعی اقدام کند.

همچنین معاملات ثانویه این اوراق از طریق شبکه کارگزاران بورس کالای ایران از 10 فروردین سال 95 آغاز می شود و 17 اسفندماه همان سال به پایان می رسد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا