گزارش روز؛

بازی بورس در محدوده کانال 78 هزار واحدی

بازی بورس در محدوده کانال 78 هزار واحدی

پس از رشد هفته‌های اخیر بازار بورس به دلیل خوش بینی های ناشی از اجرای برجام بطوریکه طی هفته گذشته شاهد نوسانات منفی و اصلاح قیمتی هر چند کم در بازار بودیم و انتظار می‌رود با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی این روند نوساناتی به همین شکل در چند روز کاری باقی مانده ادامه یابد و شاهد بازی شاخص در محدوده کانال 78 هزار واحدی باشیم.

 

 

 

پس از رشد هفته‌های اخیر بازار بورس به دلیل خوش بینی های ناشی از اجرای برجام بطوریکه طی هفته گذشته شاهد نوسانات منفی و اصلاح قیمتی هر چند کم در بازار بودیم و انتظار می‌رود با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی این روند نوساناتی به همین شکل در چند روز کاری باقی مانده ادامه یابد و شاهد بازی شاخص در محدوده کانال 78 هزار واحدی باشیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری مهر آفرین، در گروه محصولات شیمیایی اکثر نمادهای این گروه در حاشیه منفی دادوستد می شدند، بیشترین افزایش قیمت در این گروه متعلق به نمادهای شتوکا، زاگرس، شکربن و شفارا بود.

 

گروه انبوه‌سازی کرمان با صف خرید بالغ بر ۱۴ میلیون سهمی در قیمت ۹۶۲ تومان، در صدر تابلوی معاملات امروز گروه انبوه سازی قرار گرفت. ثعمرا در قیمت ۲۳۴ تومان صف خرید سهمی را تجربه کرد. از نمادهای منفی این گروه نیز میتوان ثتران، ثباغ، ثفارس و ثنوسا اشاره نمود.

 

در گروه پر تقاضای استخراج کانه‌های فلزی اکثر نمادها با معاملاتی مثبت همراه شدند، تا جایی که نمادهای کاما، کبافق، کمنگنز و کروی با صف خرید مواجه شدند. ومعادن نیز پس از جابجایی نزدیک به 28 میلیون معامله، در قیمت ۱۲۲ تومان صف خرید خرید تشکیل داد.

 

بیشتر نمادهای گروه فلزات اساسی تحت تاثیر افزایش قیمت های جهانی معاملات مثبت و همراه با صف خرید را تجربه کردند، که از میان آنها می‌توان به نمادهای فملی، زنگان، فرآور، فباهنر، کیمیا، فزرین، فسرب و ارفع اشاره نمود. نمادهای فجر، فنورد و وتوکا تنها نمادهای منفی این گروه بودند.

 

در گروه بیمه نیز اکثر نمادها در حاشیه مثبت معامله شدند، تا جایی که نمادهای آسیا، اتکای، البرز و اتکام در حاشیه ۴ درصد مثبت با افزایش تقاضا مواجه بودند.

 

در گروه عرضه برق مراسم معارفه نیروگاه برق دماوند با حضور فعالان و اصحاب رسانه روز یکشنبه  ساعت 16 در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود. سهامدار عمده این شرکت بانک دی است که طبق نظر سازمان و این شرکت احتمالا 5 درصد دماوند در فرابورس عرضه می‌شود. نیروگاه دماوند چند روز پیش با قیمت هر سهم 7500 تومان و ارزش بازار 3.450 میلیارد تومان در تابلو به صورت عمده معامله شد.

 

در گروه قند و شکرکه با تغییر جهت بازار روند نزولی در پیش گرفته و کلیه نمادهای این گروه با کاهش قیمت و عرضه فراوان روبرو شدند.

 

در گروه بانکی، بانک دی پس از جابجایی نزدیک به ۶۶ میلیون معامله، موفق شد با حمایت خوب سهامداران خود، در قیمت ۱۷۹ تومان صف خرید 5 میلیونی تشکیل داد.

 

در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد صف خرید در نمادهای خودرو، خمحور، خاور، خبهمن، خگستر، خوساز، خزر، ورنا، خعتبار و خرینگ بودیم. خبهمن که سهامداران خود را به مجمع عمومی فوق‌العاده، راس ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ 24 اسفندماه، در خصوص تصمیم‌گیری در مورد افزایش سرمایه ۹۷ درصدی از سه محل مطالبات حال شده، سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه فراخوانده است، پس از جابجایی نزدیک به ۲۷ میلیون سهم در قیمت ۲۸۷ تومان با تقاضای 17 میلیون سهم با صف خرید بکار خود پایان داد.

در گروه فرآورده‌های نفتی با توجه به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی اکثر نمادهای این گروه در حاشیه مثبت دادوستد شدند. شسپا و شپاس تنها نمادهای منفی این گروه بودند و نمادهای شبندر، شاوان و شبریز با استقبال خوب سهامداران خود با افزایش قیمت و صف خرید روبرو بودند.

 

 پالایش نفت بندرعباس با صف خرید بالغ بر ۱۰ میلیون سهمی در قیمت ۵۰۹ تومان، بیشترین حجم تقاضا را در گروه پالایشی را در اختیار داشت و نیز حدود 26 میلیون سهم میان سهامداران شبندر دست به دست شد .

 

امروز اکثر نمادهای گروه محصولات غذایی با استقبال خوب سهامداران روبرو شدند و با افزایش تقاضا و معاملات مثبتی همراه بودند؛ تا جایی که نمادهای غپاک، غبهنوش، غگل و غصینو با صف خرید بکار خود پایان دادند.

 

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز، با ۳۲۴ واحد رشد در رقم ۷۸۰۲۲ واحدی جای گرفت. بیش از ۵۱% از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۱۲۵۱ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۳۱۶.۸ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۳۳۷ هزار میلیارد تومان رسید.

 

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز، با ۸ واحد افزایش در رقم ۸۳۰ واحدی جای گرفت. بیش از ۶۰% از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۲۲۸ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۵۷.۷ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۵۷ هزار میلیارد تومان رسید.

 

بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی فملی، شبندر، شپنا، خودرو و رمپنا رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی کچاد و فارس با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص بودند.

 

در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت خودرو و ساخت قطعات، بانکها و موسسات اعتباری و فرآورده های نفتی ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

 

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا