افزایش تعرفه گمرکی فولاد چینی را از کشور حذف می کند؟

افزایش تعرفه گمرکی فولاد چینی را از کشور حذف می کند؟

گروه صنایع معدنی >فولاد - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فولادچینی نه تنها سبب رکود در بازار داخلی شده بلکه به دلیل نداشتن استانداردهای لازم کیفیت خوبی ندارد،گفت: ایران باید به منظور جلوگیری از سقوط صنعت فولاد تعرفه را بالا برده،کنترل های گمرکات را افزایش دهد و پروژه های عمرانی را فعال کند.

به گزارش ماین نیوز، مؤید حسینی صدر ، با اشاره به احتمال افزایش تعرفه واردات فولاد گفت:حساسیت دولت باید نسبت به واردات فولاد بیشتر شود، فولاد چینی نه تنها سبب رکود در بازار داخلی شده بلکه به دلیل نداشتن استانداردهای لازم باید از لحاظ کیفی کنترل شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فولاد وارداتی چینی مقاومت لازم را ندارد، افزود:ارز دولتی نباید به واردات فولاد اختصاص پیدا کند، زمانی که اختلاف قیمت بین ارز آزاد و دولتی وجود دارد، واردکنندگان ضربات جبران ناپذیری به تولید داخلی وارد می کنند.

صادرات فولاد چین وضعیت صنعت فولادسازی را در دنیا به هم ریخته است
حسینی صدر با اشاره تغییر قیمت جهانی فولاد در بازار جهانی و داخلی ادامه داد: قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی طی یک سال گذشته به دلیل دامپینگ چینی ها کاهش یافته و این صنعت را با رکود مواجه کرده است.

وی یادآور شد:در سال ۲۰۱۵ صادرات فولاد چین بالای ۱۰۰ میلیون تن بوده که این امر وضعیت صنعت فولادسازی را در دنیا به هم ریخته و در واقع فولاد وارداتی چین باعث رکود و تعطیلی صنعت فولاد در کشورها شده است.

نرخ سود بانکی برای ورود سرمایه ها در طرح های ساختمانی و عمرانی کاهش یابد
حسینی صدر با اشاره به اقدام کشورهای مختلف برای مقابله با دامپینگ احتمالی چین افزود: ایران باید به منظور جلوگیری از سقوط صنعت فولاد تعرفه را بالا برده، کنترل های گمرکات را افزایش دهد و ثبت سفارشات فولاد را انجام ندهد.

وی فعال شدن پروژه های ساختمانی و زیربنایی را لازمه رفع رکود از صنعت فولاد عنوان کرد و ادامه داد: دولت باید منابع مالی را برای اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی فراهم کند و علاوه بر این، نرخ سود بانکی کاهش یابد تا سرمایه ها از سیستم بانکی خارج و وارد طرح های ساختمانی و عمرانی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به شرایط رکودی ساخت و ساز در بخش خصوصی تصریح کرد: با افزایش ساخت وسازها و راه اندازی بخش های تولیدی،صنعت فولاد از رکود خارج می شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا