معاون نظارتی بانک مرکزی: نگرانی بانک های خارجی برای ارتباط با ایران رفع خواهد شد

معاون نظارتی بانک مرکزی: نگرانی بانک های خارجی برای ارتباط با ایران رفع خواهد شد

اقتصاد > اقتصاد کلان - معاون نظارتی بانک مرکزی از تلاش این بانک برای رفع نگرانی بانک های خارجی برای همکاری با بانک های ایرانی پس از برجام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید تهرانفر در دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، با اشاره به اظهارات تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه افزود: ایران هراسی در حوزه بانکی همچنان ادامه دارد که در حال رفع آن هستیم.

به گفته وی، در زمینه "ای ام اف" یا مبازره با پولشویی ما ضوابط قانونی را در کشور طراحی کرده ایم و به نظر می رسد منطبق  با استاندارد  و قوانین بین المللی است البته  از صندوق پول هم خواستیم مقررات ما را بازخوانی کرده و نظر خود را اعلام کند.

معاون بانک مرکزی تصریح کرد: صندوق بین المللی پول فرصتی به ما داده تا نظرش را در سال 2018 صادر کند و تا ان زمان آی ام اف ضوابط و قوانین را به ما اعلام می کند.

تهرانفر اظهار داشت: ما خواهش کردیم مرجع بین المللی مناسب  مانند آی ام اف اظهار نظر کند که نگرانی هیای که بانک های سایر کشورها دارد از بین برود و کمیته های ویژه ای در بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی  زیر نظر مدیران ارشد  تشکیل شده و در حال بررسی هستند .

وی با بیان اینکه  ،در مورد "سی اف تی" قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم ضوابطی را طراحی کرده ایم ، گفت: این مقررات در مجلس بررسی شده و به شورای نگهبان رفته است اما برخی نظرات و تغییرات باعث شد دوباره به مجلس بازگردد.

تهرانفر ادامه داد:  چند سال است که بانک های ما در فهرست تحریم ها بودند و با اجرای برجام این مشکل برطرف و رفع شد. علاوه بر این بانک ها خودشان بسیار علاقمند هستند که خود را به استانداردهای بین المللی برسانند و ما هم در بانک مرکزی به دنبال رسیدن به این استانداردها هستیم.

 وی با بیان اینکه ، بازل 2 را نمی توانیم اجرا کنیم چون با سیستم بانکی ما تطابق ندارد، گفت:  ضوابطی که کمیته بال سوییس اعلام کرده و ضوابط بال 2 راباید ممزوج و بازل 2 و 3 را اجرا کنیم. بقیه ضوابط را داریم اما از نظر بیرونی ها هنوز مشخص نیست.

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا