توسط انتشارات بورس؛

چاپ دوم "مبانی اقتصاد و مالی رفتاری" منتشر شد

چاپ دوم

مبانی اقتصاد و مالی رفتاری، با تکیه بر دستاوردهای روانشناختی، در پی پاسخ‎گویی به تناقضات پیشین در نظریه‌های اقتصاد نئوکلاسیک برآمده‌ است. این کتاب ضمن تبیین نظریه‌های مورد انتقاد به معرفی مبانی و الگوهای جایگزین پیشنهاد شده اقتصاد و مالی رفتاری می‌پردازد.


با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی و تاثیر بالای عوامل احساسی بر رفتار افراد جامعه، به نظر می‌‎رسد استفاده از نظریه‌های رفتاری توفیق بیشتری از به کارگیری صرف نظریه‎های اقتصادی و مالی در تبیین پدید‌ه‌های اقتصادی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مبانی اقتصاد و مالی رفتاری، به قلم دکتر علی سعیدی و سید محمدجواد فرهانیان، بر گرفته از پژوهش‌های سال‌های اخیر اندیشمندان رشته‌های روانشناسی، اقتصاد و مالی تدوین شده و چیدمان آن به صورتی انجام شده تا خوانندگان کتاب، آماده ورود به مباحث پیشرفته‌تر شوند.

مبانی اقتصاد و مالی رفتاری مشتمل بر چهار بخش می‎شود:

بخش نخست، "مروری بر ادبیات اقتصادی از مکتب کلاسیک تا مکتب رفتاری"، در برگیرنده فصول مبانی نظری اقتصاد متعارف؛ روانشاسی شناختی؛ مطالعه رفتار، عامل هم‌پیوندی روان‌شناسی با اقتصاد و مالی؛ و تصمیم‌گیری و انتخاب است.

بخش دوم، "نظریه‌های بنیادی در اقتصاد و مالی رفتاری"، در دو فصل به نظریه دورنما به عنوان مهم‌ترین نظریه در دنیای اقتصاد و مالی رفتاری؛ و توسعه نظریه‌های اقتصاد و مالی رفتاری پرداخته شده است.

بخش سوم، "معرفی تناقض‌های علم اقتصاد و مالی متعارف (در عمل)"، مشتمل بر فصول تصمیم‌گیری شهودی؛ تورش‎های شناختی؛ و چارچوب شناختی است.

 بخش چهارم، "واکنش‌های رفتاری در بازار اوراق بهادار" دربرگیرنده سه فصل بیش‌واکنشی و کم‌واکنشی؛ رفتار توده‌وار؛ و شاخص‌های اندازه‌گیری احساسات در بازار است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا پلاک 25 ـ تلفن:88648192 یا از سایت بورس پاب تهیه کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا