سنگان یکی از مهمترین مجموعه های سنگ آهن کشور

سنگان یکی از مهمترین مجموعه های سنگ آهن کشور

به گزارش استیل ایران، منطقه سنگان با قرارگیری در استان خراسان رضوی و با در اختیار داشتن ذخایری نزدیک به 5 میلیاردتن سنگ‌ آهن (بنا به آخرین اکتشافات صورت گرفته)، در زمره مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین مجموعه‌های سنگ آهن کشور قرار می‌گیرد. برخلاف سایرنقاط کشور که رگه‌هایی ازسنگ‌آهن از آن عبورکرده، سنگ‌آهن در منطقه سنگان به‌ صورت توده‌ای در زیرخاک وجود دارد که قسمتی از آن درشمال افغانستان و قسمت دیگرآن درمنطقه سنگان آرمیده است.

حوزه فعالیت سنگان در 5 بخش دسته بندی می شود: اکتشاف، استخراج، فرآوری سنگ آهن دانه بندی، تولید کنسانتره آهن و در آینده نزدیک گندله‌سازی. مدیریت مجتمع سنگان بر عهده مهندس علی صدیقی فر است. در منطقه سنگان سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز فعال بوده و شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خراسان، فولاد شرق کاوه، بانک ملی و اپال پارسیان سنگان مشغول به فعالیت هستند.

بخشی ازسنگ آهن استخراج شده ازمعادن سنگ آهن سنگان بصورت دانه بندی پرعیار می‌شود که جهت مصرف ذوب آهن اصفهان و صادرات و بخش دیگرسنگ آهن استخراج شده، فرآوری و به صورت کنسانتره به کارخانه‌های گندله سازی و احیاء مستقیم ارسال می گردد.

یکی از عوامل ممتاز سنگان، کیفیت بالای محصولات است. کیفیت بالای محصولات سنگان هم از لحاظ عیار و هم سایز کنسانتره باعث شده تا محصولات این مجموعه با استقبال مواجه شده و مشتریان بی‌شماری داشته باشد. سنگ‌های دانه‌بندی سنگان نیز از کیفیت بالایی برخوردارند که شاید دو علت در این مهم تاثیرگذار است: اول، سیستم هایتک (Hi-Tech) بکار رفته درکارخانه کنسانتره مجموعه سنگان که از مدرن ترین سیستم‌های فعال داخل کشور است ودوم، معادن بسیار غنی و با عیار بالا.

مجتمع سنگان مدت زیادی است که با شرکت های فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان فعالیت می‌کند و این فعالیت‌ها با توجه به سیاست‌گزاری‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صورت می‌گیرد.

همچنین فعالیت‌های گسترده صادراتی که از طریق بورس و مزایده‌هایی که توسط سازمان سیاست گذاری شده است، غالب حجم فروش این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

 مهمترین مسائل ومشکلات مجتمع سنگان در حال حاضر، دوری از مبادی مصرف کارخانجات داخلی و بنادر جهت صادرات محصولات می باشد. با راه اندازی واحدهای فولادسازی در داخل استان می‌توان مشکل مسافت و دوری را حل نمایند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا