سفیر ایران در آلمان:

ترس از تنبیهات آمریکا مانع برقراری روابط بانک‌های خارجی با ایران است

ترس از تنبیهات آمریکا مانع برقراری روابط بانک‌های خارجی با ایران است

سفیر ایران در آلمان با بیان اینکه ترس از تنبیهات آمریکا مانع برقراری روابط بانکی بعد از اجرای برجام شده است، گفت: بعد از اجرای برجام ایران باید در شبکه تولید، تجارت، بانکداری و بیمه دنیا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی ماجدی صبح امروز در دومین همایش تجاری - بانکی ایران و اروپا که در تهران برگزار شد اظهار داشت: برگزاری چنین سمینار و همایشی در ایران ادامه پیدا خواهد کرد و در سالهای آتی آن را تشکیل خواهیم داد که در آبان‌ماه اولین دوره آن در فرانکفورت آلمان برگزار شد.

وی افزود: بعد از برجام ایران باید در شبکه تولید، تجارت، بانکداری و بیمه دنیا قرار گیرد و اقتصاد ایران راهی جز این ندارد.

سفیر ایران در آلمان گفت: برگزاری چنین سمینارهایی اجتناب ناپذیر است تا ایران در شبکه تولید و تجارت جهانی قرار دهیم و جایگاه واقعی خود را کسب کنیم و نمی‌توانیم به توسعه پایدار برسیم در حالی که جای ما در این شبکه بانکی بین‌المللی به هم پیوسته خالی باشد.

ماجدی با بیان اینکه برگزاری این سمینار ایران را در فرآیند حضور در بانکداری جهانی قرار دهد بیان کرد: در دو روز گذشته یک قرارداد برای انتقال تکنولوژی بین شرکت زیمنس و مپنا برای موتور نو F امضا شده است و بسیاری از شرکتهای آلمانی به حضور در ایران مشتاق هستند.

وی تصریح کرد: فاز جدید همکاری ایران و آلمان شروع شده که با توجه به تجربه آلمان و روابط بسیار خوبی که با ایران داشته می‌تواند اثرگذار باشد.

سفیر ایران در آلمان افزود: بعد از اجرای برجام هنوز فعالیت‌های بانکی آنطور که قرار بود آغاز نشده البته دولت آلمان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این معضل حل شود.

ماجدی از ارسال نامه دبیر وزارت اقتصاد و انرژی آلمان به رئیس کل بانک مرکزی ایران خبر داد و گفت: به واسطه این نامه بانک ایران و اروپا دریافت و پرداخت را آغاز کرده و در 7 تا 18 مارس بانک ملی ایران هم به این شبکه خواهد پیوست.

وی با اشاره به اینکه به دنبال حل معضل برقراری ارتباط بانکی ایران و فضای بین‌المللی بودیم اظهار داشت: بین ایران و بانکهای بزرگ که پیگیری کردیم مسئله آمریکا وجود داشت و در پیگیری‌های بعدی به دنبال حل همه مسائل بودیم که در این زمینه بحث کردیم و در آلمان جلساتی را داشتیم که الان هیچکدام از موانع وجود ندارد.

سفیر ایران در آلمان تصریح کرد: امیدواریم این سمینار را در سالهای بعد در اردیبهشت‌‌ماه برگزار کنیم و عدم برقراری روابط ایران و خارج به دلیل ترس از تنبیهات آمریکا است و چنین اجازه‌ای از نظر مقررات وجود نداشت و مشکلات تکنیکی است.

وی افزود: اقتصاد ایران وارد جهش شده است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا