رئیس کل بانک مرکزی:

اصلاح ساختار یارانه‌ای در دستور کار است

اصلاح ساختار یارانه‌ای در دستور کار است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کوچک‌زاده و چابک‌سازی دولت یکی از برنامه‌هایی است که ادامه دارد، گفت: اصلاح ساختار یارانه‌ای در دستور کار قرار دارد تا از هدررفت منابع جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ولی‌الله سیف صبح امروز در دومین همایش تجاری - بانکی ایران و اروپا اظهار داشت: این همایش در جهت بالا بردن همکاری‌های بانکی ایران و بانک‌های خارجی و همچنین حضور سرمایه‌گذاران برگزار شده و امیدواریم باعث توسعه روابط شود.

وی افزود: اقتصاد ایران امروز در موقعیت تاریخی قرار گرفته و فصل جدید توسعه را آغاز کرده است که ایران می‌تواند در رده اقتصادهای نوظهور جهان قرار گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت:‌ایران از توسعه همکاری با کشورهای خارجی بخصوص اتحادیه اروپا استقبال می‌کند و اقتصاد ایران با توجه به لغو تحریم‌ها فرآیند رشد و توسعه را با شتاب بیشتری ادامه خواهد داد.

سیف تصریح کرد: عواملی که باعث ایجاد این موقعیت تاریخی شد اجرای برجام و لغو تحریم‌ها است که بزرگترین تحول اقتصاد ایران را رقم زده و می‌توانیم در عرصه بین‌المللی حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره به تحریم‌ها گفت: بسیاری از کشورها از جمله اعضای اتحادیه اروپا در آن زمان از همکاری با ایران محروم بودند و امروز این مانع برداشته شده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: با اجرای برجام ریسک‌های سیاسی و اقتصادی ایران به صورت قابل توجه کاهش یافته و توسعه اقتصاد ایران در فرآیند رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

سیف با اشاره به روی کار آمدن دولت یازدهم بیان کرد: در سالهای 2013 ، 2014 و 2015 سیاست‌های دولت در جهت بهتر سیاست‌های پولی و ارزی در پیش گرفته شد و با کنترل پایه پولی و رشد نقدینگی تورم را مهار کردیم.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای سیاست‌های پولی و ارزی دولت اصلاح ساختارها را آغاز کرد و عزم جدی دارد تا اصلاح ساختار را در رسیدن به اهداف نهایی پیگیری کند. همچنین در مورد بودجه که به درآمدهای نفتی وابسته بود اصلاح ساختار بودجه و مالیاتی را در اولویت خود قرار داد و موفق به کاهش وابستگی به نفت و اتکا به درآمدهای مالی شد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کوچک‌زاده و چابک‌سازی دولت یکی از برنامه‌هایی است که ادامه دارد، اظهار داشت: اصلاح ساختار یارانه‌ای در دستور کار قرار دارد تا از هدررفت منابع جلوگیری شود. همچنین دولت اصلاح فضای کسب و کار را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

ادامه دارد....

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا