حمایت مالی شیلی از کودلکو برای حفظ بازار بین المللی

حمایت مالی شیلی از کودلکو برای حفظ بازار بین المللی

فولاد نیوز: دولت شیلی با حمایت 225 میلیون دلاری از شرکت کودلکو به دنبال حفظ تولید و صادرات مس کاتد است، چرا که با کاهش قیمت مس بخشی از قراردادهای بین المللی این شرکت با ضرر همراه خواهد شد.‌

به گزارش«فولاد نیوز»، شرکت کودلکو Codelco شیلی که بزرگترین تولیدکننده مس دنیا با رقم 1.8 میلیون تن (11 درصد تولید جهانی) و دارای 9 درصد ذخیره قطعی دنیا است بزودی 2.5 میلیارد دلار اوراق مشارکت منتشر می کند تا از این طریق حدود 25 میلیارد دلار طرح توسعه خود را پیش ببرد. در این راستا دولت شیلی ضمن حمایت 225 میلیون دلاری به این شرکت از محل سود درآمدها سال 2014 اعتبارات لازم را تزریق تزریق کرده است.

کشش سرمایه گذاران بین المللی به سوی مس پس از لغو تحریم‌ها
در بعد بازارهای صادراتی مواد معدنی ایران، می‌توان پتانسیل خوبی برای مس،سرب،روی و طلا پیش‌بینی کرد. این مواد معدنی نوسانات کمتری را تجربه می‌کنند و کشش بازار جهانی برای ارائه این دست محصولات بیشتر است. توافق هسته‌یی این نوید را به فعالان معدنی می‌دهد که فعالیت در فضای جدید پس از لغو تحریم‌ها را تجربه کنند. نخستین نکته مثبت لغو تحریم‌ها در بعد بازارهای صادراتی مواد معدنی، شاید رفع محدودیت‌ها مربوط به نقل‌وانتقالات پولی باشد. متاسفانه به دلیل عدم امکان گشایش LC طی سال‌های اخیر تخلفات پولشویی متعددی رخ داد که با لغو تحریم‌های بانکی دیگر برای نقل‌وانتقالات مالی بانک با بانک طرف است و علاوه بر سهولت جابه‌جایی وجوه ارزی، میزان تخلفات نیز کاهش پیدا می‌کند.

ترکیه هدف صادرات شمش آلومینیوم دنیا
قیمت بالاتر آلومینیوم ترکیه در مقایسه با کشورهای شرق آسیا نظیر صادرکننده‌های شرقی را به این کشور سوق داده است، این اتفاق پس از کاهش قیمت آلومینیوم در ژاپن و دیگر کشورهای شرق آسیا رخ داده است. با توجه به افزایش موجودی انبارهای آلومینیوم کشورهای شرق آسیا و در نتیجه کاهش قیمت پرمیوم آلومینیوم به 100 تا 120 دلار، درحال‌حاضر صادرکنندگان شرق آسیا به دنبال صادرات به کشور ترکیه هستند که در آن قیمت پرمیوم آلومینیوم 40 الی 50 دلار بالاتر از شرق آسیا است. هر چند تجار کره جنوبی و سنگاپوری به تازگی قیمتی 140 تا 190 دلاری برای پرمیوم آلومینیوم اعلام کرده‌اند اما با این حال بازار ترکیه برای کشورهای صادرکننده همچنان بسیار جذاب است. چراکه قیمت پرمیوم آلومینیوم در ژاپن به 90 تا100 دلار کاهش یافته که این روند و تغییر بازار برای کشوری که مصرف بالایی برای این محصول دارد، می‌تواند صادرکنندگان را به تکاپوی بازارهای جدید وادارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا