واردات بی‌رویه بلای جان اشتغال جوانان

واردات بی‌رویه بلای جان اشتغال جوانان

دبیرکل اتاق تعاون ایران توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی را مهمترین اولویت دولت در دوران پساتحریم ذکر کرد و گفت: واردات بی رویه تهدیدی برای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان است و به تولید داخلی لطمه می‌زند.

ماشاءالله عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، برجام را آزادسازی فرصتهای محبوس شده ایران دانست و گفت: امروز بازارهای هدف زیادی پیش روی محصولات ایرانی است از این رو در دوران پساتحریم باید بازارهای جدید را با توجه به رشد فناوری‌های نوین شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که رییس جمهوری همواره بر آن تاکید دارند این است که به جای واردات کالا از کشورهای خارجی تکنولوژی وارد کنیم و در این زمینه از اهالی بخش خصوصی و غیر دولتی نظر و مشورت می‌گیرند.

به گفته عظیمی، در دوران پساتحریم و با لغو تحریم‌ها، هر نقطه از جهان می‌تواند یک بازار هدف برای ایران باشد و زمینه ورود تکنولوژی‌های نوین به داخل کشور را فراهم کند.

دبیرکل اتاق تعاون ایران در ادامه با اشاره به استقبال شرکتهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران، اظهار کرد: به طور حتم ایران بازار خوبی برای این کشورها است ولی ما به همکاری‌های دوجانبه فکر می‌کنیم و معتقدیم که اگر بازار ما یک مزیت است محصولات ما نیز مزیت صادراتی دارد.

به گفته وی برجام باید به فرصتی برای توسعه صادرات و رونق بازار کار تبدیل شود در غیر این صورت واردات بی رویه که امروز بلا جان اشتغال جوانان شده به تولید داخل لطمه خواهد زد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا