معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

توجه به کارآفرینی در بافت‌های فرسوده

توجه به کارآفرینی در بافت‌های فرسوده

به گفته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، مواردی چون کارآفرینی، اقتصاد خانوار، ارتقای سطح فرهنگی و همراه شدن با جریان های آن بیش از پیش مورد توجه ستاد ملی بازآفرینی شهری قرار دارد.

به گزارش ایسنا، محمدسعید ایزدی با اشاره به نگاه غیرکالبدی اعضای هیئت‌مدیره ستاد ملی بازآفرینی شهری به موضوع بهسازی و نوسازی، از این امر ابراز خرسندی و در این جلسه بیان کرد: در سنوات گذشته به بحث‌های فیزیکی بیشتر از نیاز اصلی ساکنان بافت‌های ناکارآمد می‌پرداختیم؛ امری که خوشبختانه امروز شاهد آن نیستیم. درحال حاضر مواردی چون کارآفرینی، اقتصاد خانوار، ارتقای سطح فرهنگی و همراه شدن با جریان‌های آن بیش از پیش در معرض توجه بوده که می‌توانیم نظام سیاست‌گذاری خود را بر پایه آن استوار سازیم.

ایزدی چندی پیش نیز در گفت وگو با ایسنا هشت مدل دولت برای نوسازی بافتهای فرسوده را تشریح کرد که عبارتند از: انعقاد تفاهمنامه با سازمان ملی زمین و مسکن، توافق با بنیاد مسکن برای نوسازی بافتهای ناکارآمد، توافق با انبوه سازان برای مشارکت در ساخت، مشارکت با خیرین مسکن ساز، همکاری با شهرداری و بانک شهر برای ارایه بسته های تشویقی و حمایتی، صندوق خیرین بازآفرینی شهری، اولویت ساکنان و تعاونی های خودیار.

به دنبال این تصمیمات روز 17 بهمن ماه کمک 200 میلیارد تومانی دولت که قرار بود مابه التفاوت نرخ سود وام بافتهای ناکارآمد را پر کند از راه رسید که طبق آن وامهای بازسازی واحدهای مسکونی با 10 درصد سود به حاشیه نشینان پرداخت خواهد شد و استان‌های تهران با 6 هزار، آذربایجان شرقی 4500، اصفهان 2 هزار، گیلان 3 هزار، مازندران 4 هزار، همدان 3 هزار، فارس 2100، خوزستان 1800، خراسان رضوی 1900، کرمان 1300، اردبیل 1500، آذربایجان غربی 1400، گلستان 1700، سیستان و بلوچستان، سمنان و قزوین هرکدام با 1100 سهمیه از جمله استان‌هایی هستند که بیشترین تقاضا برای دریافت وام بافت‌های فرسوده را داشته‌اند.

اما ایزدی در سیزدهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری که روز سه‌شنبه ۱۱ اسفند در برگزار شد بیان کرد: اولین و محوری‌ترین بحث ستاد ملی بازآفرینی شهری ایجاد فضایی هماهنگ است که اگر بتوانیم نقشه‌ راه یا یک پلان مدیریتی در این بخش داشته باشیم و طبق آن اسناد موجود در ستاد را پیگیری کنیم، به عقیده من عملکرد مثبتی در این بخش داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تمامی پیشنهادهای ارائه شده از سوی نمایندگان و اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری را قابل توجه و مؤثر در تعیین مصوبات این جلسه خواند و گفت: مسائلی مانند لجستیک اقتصادی، تقویت کارکرد شهری رودخانه‌ها، افزایش گستره‌های عمومی، کمک به شهرداری‌ها، ساماندهی معابر شهری، برنامه‌های اجتماعی، توانمندسازی ساکنان، تعیین نقشه راه توانمندسازی، احداث کنارگذرها و رونق در بخش صنایع دستی نیز از جمله موارد قابل توجه مطرح شده در این جلسه به شمار می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری ستاد ملی بازآفرینی و فعالیت‌های آن تأثیر بسیار چشمگیری در همراهی و هماهنگی تک تک سازمان‌ها داشته است گفت: سازمان‌های گوناگون با توجه به اقدام‌های انجام شده در این ستاد به صورت جدی مشکلات را از طریق شورای اجتماعی در سطح کشور دنبال کرده و مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری تصریح کرد: این مسئله بدون شک میزان توجه دستگاه‌ها را به ستاد ملی بازآفرینی نشان می‌دهد که با توجه به منابع محدود باعث انجام شدن اقدام‌های خوبی در این حوزه شده است. امید داریم این همدلی ایجاد شده در سطح ملی و استانی به وسیله یک نقشه راه، باعث هم‌افزایی در این بخش شده و روزبه‌روز بیشتر شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا