رامنی، ترامپ را محکوم کرد

سیاست‌های اقتصادی ترامپ، امریکا را نابود می‌کند

سیاست‌های اقتصادی ترامپ، امریکا را نابود می‌کند

هیتر لانگ/گزارشگر

میت رامنی آخرین توهین خود را نثار دونالد ترامپ کرد: او یک احمق است که اقتصاد امریکا را به سقوط می‌کشاند.

رامنی روز پنجشنبه در یک سخنرانی بسیار انتقادی در مورد ترامپ گفت: «سیاست‌های داخلی ترامپ ما را به رکود اقتصادی هدایت خواهد کرد. سیاست خارجی او نیز امریکا را به محیطی ناامن تبدیل خواهد کرد که به دنبال آن امنیت کل دنیا را نیز تهدید خواهد کرد. او به هیچ‌وجه از رفتار و منش یک رئیس‌جمهور برخوردار نیست.»

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که بله! ترامپ اقتصاد امریکا را نابود خواهد کرد. از نظر آن‌ها سیاست‌های اقتصادی او بسیار ضعیف است

رامنی یکی دیگر از رهبران مهم امریکایی است که اخیراً در مورد ترامپ انتقاد کرده و تأکید کرده‌است که حتی از عهده اداره اقتصاد نیز برنمی‌آید چه برسد به کل کشور.

استن دراکنمیلر سرمایه‌گذار میلیاردر روز چهارشنبه به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «عقاید ترامپ در مورد اقتصاد همانند بچه‌های کودکستانی است. آنچه او بر دهان می‌آورد من را شگفت‌زده می‌کند.»

هیولت پاکارد مدیرعامل مگ ویتمن نیز پیش از این تأکید کرده بود که ترامپ برای ریاست‌جمهوری در امریکا مناسب نیست.

اما اگر توهین‌ها را کنار بگذاریم، آیا ترامپ واقعاً اقتصاد ایالات متحده امریکا را به رکود خواهد کشاند؟

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که بله! ترامپ اقتصاد امریکا را نابود خواهد کرد. از نظر آن‌ها سیاست‌های اقتصادی او بسیار ضعیف است.

نخستین دلیل آن‌ها این است ترامپ احتمالاً چرخه تجارت را به جنگ با چین تبدیل خواهد کرد.

نگرانی اصلی تحلیل‌گران این است که ترامپ اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. او بدون فکر صحبت می‌کند و هر بار در کمپین‌های خود موقعیت‌های مختلفی را به خود می‌گیرد.

رهبران و فعالان اقتصادی از عدم قطعیت متنفر هستند. آن‌ها به بیشترین قطعیت در بازار نیاز دارند، چیزی که ترامپ کمتر به آن توجه دارد. آن‌ها در شرایط عدم قطعیت، سرمایه‌ای روانه بازار نمی‌کنند.

در کنار همه این موارد، او برنامه‌هایی نیز برای اقتصاد امریکا در نظر دارد که ممکن است نتیجه منفی و بسیار پرهزینه‌ای برای اقتصاد این کشور به همراه داشته باشد. برخی از این برنامه‌ها باعث افزایش بدهی‌ها و گران‌تر شدن کالاها خواهد شد. از نظر رامنی اگر ترامپ چنین برنامه‌هایی را در اقتصاد این کشور عملی کند حتماً آن را به ورطه نابودی خواهد کشاند.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا