242هزار شغل جدید در ایالات متحده امریکا

242هزار شغل جدید در ایالات متحده امریکا

پاتریک گیلپسی/گزارشگر

ایالات متحده امریکا در ماه فوریه حدودذ 242هزار شغل جدید ایجاد کرد. ایم میزان نسبت به 172هزار تای ماه ژانویه پیشرفت چشمگیری داشته است.

تحلیل‌گران پیش از این برآورد کرده بودند که امریکا بتواند نهایتاً 190هزار شغل جدید ایجاد کند.

بیکاری در ماه گذشته (فوریه) روی 4.9درصد باقی مانده بود. این کمترین میزان نرخ بیکاری از فوریه 2008 تا کنون است. بسیاری از تحلیل‌گران این سطح از نرخ بیکاری را «استخدام کامل» می‌نامند؛ یعنی مرحله‌ای که در آن تقریباً همه صاحب شغل هستند.

به این ترتیب هنوز دلایلی وجود دارد که می‌توان به اقتصاد ایالات متحده امریکا خوشبین بود. نگرانی در مورد اقتصاد امریکا و احتمال سقوط آن تا حدود زیادی کاهش یافته است.

بسیاری از تحلیل‌گران بر این باور بودند که اقتصاد امریکا در سال 2016 همراه با چین و سایر نقاط دنیا به رکود خواهد رسید. اما پیشرفت‌های اقتصادی که در ماه فوریه حاصل شده به خوبی نشان می‌دهد که این احتمال تقریباً نزدیک به صفر است.

به نظر می‌رسد که خبرهای خوب در مورد اقتصاد امریکا همچنان در راه باشد.

البته در کنار افزایش شغل، میزان دستمزدها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس آمار و ارقام دولتی، میزان رشد دستمزدها در ماه فوریه تنها 2.2درصد بود. این میزان بسیار کمتر از 2.5درصد ماه‌های پیش است.

به این ترتیب از این مورد می‌توان دریافت که اقتصاد امریکا جزیره‌ای جدا در میان اقتصاد جهان نیست و همراه با دیگر اقتصادها دچار مشکلاتی خواهد شد.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا