در گفتگو با مهر اعلام شد؛

تشدید مقابله باعرضه میوه‌های ممنوعه/سازمان میادین هم به میدان آمد

تشدید مقابله باعرضه میوه‌های ممنوعه/سازمان میادین هم به میدان آمد

یک مقام مسئول در وزارت جهاد از کنترل عرضه میوه‌های خارجی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خبر داد و گفت: سازمان میادین، گشت‌هایی را در این اماکن قرار داده است تا شرایط را کنترل کنند.

ابوالقاسم حسن‌پور در گفتگو با مهر بخش‌نامه جدید گمرک درباره شرایط ترخیص میوه‌های وارداتی از گمرکات و ارسال میوه به مناطق آزاد را مورد اشاره قرار داد و  اظهارداشت: این پیشنهادی بود که خود ما آن را ارائه کرده بودیم، چون بسیاری از محموله‌هایی که قرار بود از اینجا به جای دیگر برود، وسط راه باز می‌شد و مشکلات زیادی را به‌وجود می‌آورد، بنابراین بخش‌نامه جدید گمرک می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه اقدام فوق کنترل‌ها را بیشتر و تاثیرگذارتر خواهد کرد، افزود: با این اقدام، ریسک خطر کاهش می‌یابد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی همچنین از کنترل عرضه میوه‌های خارجی در سازمان میادین میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: سازمان میادین گشت‌هایی را در این اماکن قرار داده است تا شرایط را کنترل کنند. حسن‌پور اضافه کرد: براین اساس  اگر میوه ممنوعه خارجی در میادین مشاهده شود، امحا خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که این طرح از چه زمانی اجرایی شده است؟ ادامه داد: تقریبا از هفته گذشته ما شاهد این مساله هستیم.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا میوه‌های ممنوعه خارجی توزیع شده در تهران امحا شده‌‌اند؟ گفت: اصولا براساس قانون، این میوه‌ها باید امحا شوند و آن میزانی را که ماموران کشف و ضبط کردند، گفتند امحا کردیم؛ اینکه اقدام مذکور را انجام دادند یا خیر؟ خدا می‌داند.

حسن‌پور، اصرار برخی مبنی بر واردات نارنگی در هفته‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما حدود ۶۰۰ هزارتن نارنگی تولید می‌کنیم که پاسخگوی نیاز کشور است.

وی با بیان اینکه نارنگی پاکستانی که وارد کشور می‌‌شود، بی‌شک آلوده به مگس میوه است، اضافه کرد: این محموله‌های وارداتی تولیدکنندگان را دچار مشکل می‌کند و بر بازار پرتقال و سیب درختی هم تاثیر منفی دارد، چراکه این میوه در سبد مصرفی مردم قرار خواهد گرفت و مصرف‌کنندگان بخشی از خرید خود را به آن اختصاص می‌دهند، بنابراین تولیدکننده داخلی مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و آسیب می‌بیند.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه هنوز هم نارنگی داخلی در بازار وجود دارد، تصریح کرد: البته میزان آن کم است، چون فصل این میوه تمام شده، ضمن اینکه فصل نارنگی در ایران تا اواخر بهمن‌ماه است.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا