شرکت ملیای اسپانیا در ایران هتل ۵ ستاره می‌سازد

شرکت ملیای اسپانیا در ایران هتل ۵ ستاره می‌سازد

اولین هتل کنار دریای ایران که دارای برند یک شرکت خارجی است، توسط یک شرکت اسپانیایی ساخته می شود.

به نقل از بلومبرگ، اولین هتل کنار دریای ایران که دارای برند یک شرکت خارجی است، توسط یک شرکت اسپانیایی ساخته می شود.

گروه بین المللی هتل های زنجیره ای ملیای اسپانیا اعلام کرد، این شرکت قصد دارد تا پایان سال آینده یک هتل 5 ستاره به ارتفاع 130 متر در ساحل دریای خزر احداث نماید.

گابریل اسکارر، مدیر گروه ملیا هتلز در بیانیه ای گفته: «ما به صورت جدی به پتانسیل گردشگری ایران اعتقاد داریم... ما همواره در زمینه توسعه بازارهای جدید پیشرو بوده ایم.»

اولین هتل با برند خارجی در ایران در ماه اکتبر گشایش یافت، یعنی زمانی که گروه هتل های زنجیره ای آور فرانسه دو هتل را در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) تهران افتتاح کرد. گروه های بزرگ هتلداری جهان شامل جمیرای دوبی و روتانای ابوظبی نیز قصد دارند در زمینه هتل سازی در ایران سرمایه گذاری کنند.

هتل گران ملیا قو بخشی از منطقه جدیدی خواهد بود که قرار است در تفرجگاه سلمان شهر ساخته شود. این پروژه برای اختصاص عنوان اولین هتل لوکس خارجی بعد از انقلاب اسلامی در ایران به خود، با پروژه در دست احداث شرکت روتانا رقابت خواهد کرد.

بر اساس پیش بینی موسسه یورو مونیتور اینترنشنال، ایران احتمالا در طی 5 سال 900 هتل خواهد داشت، در حالی که این تعداد اکنون 768 عدد است. این پیش بینی حاکی است، در این مدت، درآمد اسکان مسافر حدود 25 درصد افزایش خواهد یافت و تعداد گردشگران نیز با همین میزان رشد به 6.3 میلیون نفر خواهد رسید.

نیکولا کوزوتیچ، رئیس بخش تحقیقات خاورمیانه یورومونیتور گفت: «این یک فرصت فوق العاده است... کیفیت خدمات ارائه شده (در ایران) مطابق با استانداردهای غربی نیست و ما انتظار داریم در این زمینه شاهد تغییر رویکرد عظیمی باشیم که عمدتا از طریق هتل های زنجیره ای بین المللی خواهد بود.»

بر اساس گزارش یورومونیتور، تهران و شهر مذهبی مشهد احتمالا بیشترین سرمایه گذاری را به خود جذب خواهند کرد و شهرهای تاریخی اصفهان، شیراز و تبریز نیز مقصد های جذابی برای گردشگران خواهند بود.

انتهای پیام.//283

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا